Gorące tematy: COVID-NEWS Antypartia Ruch Oporu 2020 Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze Rodslaw

  • Podobienstwo czy roznice? Co wazniejsze?
    Wydaje mi sie ze koncepcja jednosci bytow daje odpowiedz na to filozoficzne pytanie?
    Wiec; moze to wyrazac sie w sposobie poznawania i w sposobie powstawania nowych zjawisk (walki wody z ogniem "panta rhei"), czyli rozwoju swiata i zjawisk spoleczno-przyrodniczych. Moze Heraklit by pomogl?

    Przypomina to takze odwieczne pytanie, "co byla pierwsze, kura czy jajko?
    W tym przypadku to moze byc; podobienstwa lacza, jednocza, a roznice tworza, tworza cos nowego. Ale tez moga burzyc?
    I to w zasadzie idzie w parze, tylko potrzeba tu zrozumienia i tolerancji tych dwoch bytow, - zarowno w aspekcie spolecznym, psychologicznym, politycznym, no i tworczych dzialani?
    Podobieństwa czy różnice? Co ważniejsze?
  • @Zbigniew Jacniacki 18:26:19
    Krotka refleksja odnosnie funkcjonowania naszego spoleczenstwa:

    "Łatwiej jest oszukać ludzi niż przekonać ich, że zostali oszukani" M.Twain
    1 maja 1941 rok Plac Czerwony Moskwa.
  • Najwazniejsza umiejetnosc polityka...
    Alez to ma bardzo glebokie korzenia, korzenie wiary i merkantyllizmu: popyt vs podaz!
    Popyt: niestety, spoleczenstwa, ludzie nie lubia prawdy, czasmi boja sie jej, gdyz prawda przeraza, jest okrotna.
    Podaz: klamstwo, klamstwo, obietnica (np. zbawienia) jest jak tecza, kolorowa, mila dla ucha i pelna nadziej i wiary.

    Wiec politycy i podobnej masci cwaniacy, nieroby, sa swiadomi ludzkiej ulomnosci, wiedza, ze tylko klamstwo, czyli bezpodstawne OBIETNICE, pozwolaja im osiagnac sukces. A swiadomosc, odpowiedzialnosc i rzetelna praca to nie ich wartosc, to uleglo dewaluacji w ich zyciu.

    I wierszyk na ten temat:


    Puste gesty, puste słowa
    Toczą się przez życie stale,
    Tak chcesz przyszłość zaczarować!
    Czy wiesz, że to jest skandalem?

    Snujesz wizje z obiecanek
    Dobrze Ci w iluzji świecie,
    Kiedy budzisz się nad ranem
    Czujesz, że to mrzonki przecież.

    Nic nie zmieniasz w sobie jednak
    Kroczysz drogą nieuczciwą,
    Deklaracji księga pełna
    Co dzień zbiera swoje żniwo.

    Więc kupujesz jak w sklepie
    Spokój własnego sumienia,
    Chociaż nie jest Ci z tym lepiej
    W nierealnych tkwisz marzeniach.

    To co możesz zmieniaj w sobie
    W życiu wykazuj się czynem,

    Gdy dostrzeżesz świeży powiew
    W sobie znajdziesz klęsk przyczynę.

    Jak widac z tresci tego wymownego wiersza, autor jest swiadom pustoslowia! niestety, wiekszosc z nas to nieswiadoma rzeczy masa?
    Najważniejsza umiejętność polityka, to OBIECYWANIE.
  • @Rodslaw 21:02:48
    https://youtu.be/dmy4FNeueXg
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @werka1321 22:16:29
    Moze krotki film o "nocnej jezdzie bez kompromisu" pomoze nam w naszym poznaniu rzeczywistosci?
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @werka1321 22:16:29
    No tak, juz Pani osadza, posadzajac mnie o depresje? Chyba ma Pani racje, gdyz prawie cale nasze spoleczenstwo jest depresjonowane!

    Ale proponuje krotki film o paszportowej szczypawce!

    https://rumble.com/vfma65-prawda-o-szczypawkowych-paszportach-polskie-napisy.html
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @Rodslaw 21:39:02
    Ten link jest arcyciekawy. to jest kolejny, wielki przyklad wiary, niestety, nie tylko wiary naszego narodu.
    Inne narody tez sa zarazone wiara. No, moze nie tak bardzo jak nasz narod, ale jednak? jest to wiec nie tylko indoktrynacja, ale i psychologia czlowieka?

    https://youtu.be/9ecqsE8qgRM
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @Rodslaw 21:39:02
    Tu jest jeden z przykladow naszej nieswiadomej wiary.
    Bardzo ciekawy link!:

    https://www.youtube.com/watch?v=xpnM5Kpaw3E
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @werka1321 13:14:52
    Tak, to nie ma pokrycia, ale to jest pelna rzeczywistosc!
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @werka1321 11:49:34
    A moze, "wiara, nadzieja i milosc = brak rozsadku, poznania i swiadomosci.
    Historia Naszego narodu, jego upadku, jest wymownym dowodem tego wywyzszenia?
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @werka1321 09:43:40
    Tak, wiara to nie kosciol, to nie ksieza i parafianie (czlowiek bez oglady, niedouczeny), wiara to prawdopodobienstwo jakiejs rzeczywistosci, faktu, wydarzenia!
    Spoleczenstwo polskie mocno jednak zidentyfikowalo sie z wiara kosciola, dlatego tez wierzymy we wszystko bez krytycznego podejscia do zjawiska!
    No i w duzej czesci mamy to co mamy, dzieki naszej bezpodstawnej wierze?
    POLIN ma oficjalną ideologię -judaizm i katolicyzm.
  • @Rodslaw 17:15:31
    cd:
    Są badania, według których zaledwie 1 proc. Polaków chce się zaszczepić Astra Zenecą, a aż 40 proc. Polaków nie chce szczepić się w ogóle. Z czego to wynika?

    Prof. Włodzimierz Gut: To oczywiste, że z zamieszania medialnego wokół Astra Zeneca.

    Jednak aż 40 proc. nie chce szczepić się w ogóle. Pozostali się zaszczepią. W związku z tym, czy będziemy mogli mówić o końcu epidemii i powrocie do normalności?

    Koniec epidemii jest wtedy, gdy nastąpi powrót do sytuacji sprzed epidemii. Tu trudno o tym mówić, bo wirusa przed epidemią nie było. Możemy mówić o powrocie do względnej normalności, który nastąpi po uzyskaniu odporności stadnej, czy zbiorowej.

    Kiedy to nastąpi?

    Zwracam uwagę, że jedna grupa przy szczepieniach nie jest pod uwagę brana w ogóle – to najmłodsi, w wieku poniżej 18 lat. A to grupa licząca 6 – 7 milionów. Dla osiągnięcia stadnej odporności, powinno się zaszczepić ponad 30 milionów, a więc poza tymi najmłodszymi, niemal wszyscy. Jeżeli wszyscy się nie zaszczepią, to odporności stadnej nie będzie. I wirus z nami zostanie na dłużej. Podobnie jak wszystkie ograniczenia, obostrzenia.

    Nawet dla zaszczepionych?

    Jeśli chodzi o zaszczepionych, to wystarczy spojrzeć na Izrael. Tam ci, których zaszczepiono, tak naprawdę wrócili do normalności. Pamiętajmy, że jeśli będą podejmowane próby dania przywilejów zaszczepionym, podniesie się krzyk o dyskryminacji.

    Nie do końca. Równie dobrze zaszczepieni mogą powiedzieć, że zmuszanie ich do przestrzegania obostrzeń jest dyskryminacją.

    Od tej strony patrząc oczywiście tak, ale zazwyczaj jest tak, że najgłośniej krzyczą i udają pokrzywdzonych ci, co nie stosują się do obostrzeń.

    Wracając do końca epidemii – skoro nie ma szans na osiągnięcie odporności stadnej…

    Odporność stadną osiąga się na dwa sposoby. Po pierwsze – poprzez szczepienia. Duga opcja – muszą się zaszczepić ci, co chcą. A pozostali muszą po prostu przejść zakażenie.

    Kiedy wrócimy do normalności?

    Biorąc pod uwagę dynamikę szczepień, a także liczbę chcących się zaszczepić, za mniej więcej trzy lata.

    „Optymistyczny” wariant…

    Pewne powody do optymizmu są. Zaszczepieni są lekarze, a więc znika ryzyko, że służba zdrowia nam wypadnie przez masowe zakażenia. Coraz więcej ludzi jest szczepionych, a więc dla nich pewna normalność będzie wracała. Natomiast szereg obostrzeń zostanie z nami na dłużej.

    Latos: Restrykcje są koniecznością wynikającą z obecnej sytuacji
    Czy katolicy są po obu stronach sporu pandemicznego?
  • @Rodslaw 12:45:49
    Kiedy wrócimy do normalności? Prof. Gut: Może za trzy lata
    DoRzeczy.pl 1 godz. temu

    Wirus zostanie z nami na dłużej. Podobnie jak wszystkie obostrzenia, ograniczenia – mówi portalowi DoRzeczy.pl prof. Włodzimierz Gut, wirusolog.
    Czy katolicy są po obu stronach sporu pandemicznego?
  • @Anna-PK 23:07:13
    Pani Anno, pozwolę sobie przytoczyć jedna z wypowiedzi Antony de Mello (bodajże zawarta w książce "Śpiew ptaka";
    ".... Świat przemienia sie w wielka pustynię. Pozostała jedynie jedna oaza, gdzie znajduje sie woda. Wszyscy dążą do źródła życia, niestety, ale w tym przypadku i do zatrucia sie, czyt. upodlenia!
    Pewnego dnia dochodzi z niebios glos "boży", ze od tej chwili ta woda stała sie skażona 'głupotą'. Każdy kto skosztuje tej wody, postrada zmysły.
    Powoli, powoli, coraz większe grupy ludzi przychodziły nocą brać wodę, gdyż bez wody trudno żyć.
    Ale mała grupka świadomych, nie chciała zgłupieć, poddać sie terrorowi, wiec zaczęła, tez noca, wystawiać naczynia, w ktorych to w nocy, zbierała sie skroplona woda. Dawało im szanse przeżycia. Ta mała grupka osób, zauważyła, ze nierozsądne postepowanie tych, co skosztowali zatrutej wody, prowadzi do unicestwienia wszystkich. Podjęli wiec probe uświadomienia tychże nieświadomych, o ich samounicestwiających działaniach.
    Efekt podobny jak dzisiaj. Większość osób, którzy po wypiciu skażonej wody ze studni, oskarżyła/zakrzyczała grupę świadomych 'rzeczy' osob o ich głupotę i brak rozumu..."
    Myślę, ze tu jest zawarta odpowiedz na Pani wywód?
    Czy katolicy są po obu stronach sporu pandemicznego?
  • Czy katolicy sa .....
    Katolicy nie są tego SWIADOMII!
    DLACZEGO? Gdyż NIE CHCA!

    Dokonali (LUB ZA NICH DOKONANO?) wyboru życia łatwego, bezmyślnego, ale i pełnego wiary, ze otrzymają w nagrodę życie wieczne w niebie. Amen!
    I to jest celem "naszych" katolików!
    Wiara w puste slowa. A slowa, obietnice sypia sie jak z rękawa!
    W latach osiemdziesiątych obiecali nam druga Japonie?

    Historia nic nas nie nauczyła!
    Problem SWIADOMOSCI = (czyli) Poznania, Prawdy, Wiedzy i Myślenia są im nie tylko obce, ale wręcz grzeszne.
    Tak, poznanie, prawda są grzesznym czynem!

    A jeśli grzech to i kara!
    Och, lękamy sie!!!!
    A przecież, Wojtyła krzyczał "nie lękajcie sie" (wchodźcie do Europy! A gdzie my byliśmy? Z pingwinami na Antarktydzie?)
    Czy katolicy są po obu stronach sporu pandemicznego?
  • Dzien dobry
    Niestety, doświadczamy tego "pisku..." często, ale nie zawsze.
    Duża część społeczeństwa jest świadoma swego bytu i "związku rzeczy i rozumu".
    Większości chyba jedna zatraciła się?
    Przykładem zatracenia świadomości są wypowiedzi, ze to wszystko to ściema, kłamstwo, a za chwile "...wiesz, na wszelki wypadek idę się zaszczepić ...."!
    Tylko bić brawa dla ludzkiej głupoty. ale czy brawa rozwiążą problem?
    Czy brawa natchną świadomością drugiego człowieka?

    Może to zmienić tylko środowisko w którym się znajdujemy. Ale niestety, środowisko zubożało nam bardzo; wojny, powstania, no i emigracja Solidarnościowa, pozbawiły nas największego potencjału narodowego, najwybitniejszych, mądrych i odważnych ludzi, motoru rozwoju kraju.
    Wiec, cóż można zrobić ....?
    Dzień dobry
  • @Franek Ganek 14:00:44
    A ja upraszam o język polski!
    Używanie łaciny kuchennej świadczy o naszej świadomości, a raczej jej braku!
    Jesteśmy Słowianami i mamy swój piękny język i kulturę. Proszę o to!

    Wiem, ze czasami trudno jest opanować emocje, ale stać nas na to Panowie!

    Proces myślenia i poznania to droga do SWIADOMOSCI!

    Idźmy razem ta drogą, drogą Świadomości i uzupełniajmy się jak bracia wiedza i doświadczeniem.

    Przeslaniem autora tegoż blogu jest wspólnota naszych małych państewek. Ja powiedzialbym, Naszych "OJCOWIZN", ktore to razem tworzą Nasza Wielka OJCZYZNE!
    Proszę, łączmy się a nie dzielmy!
    """Kurwy znowu wszystko zamykają!!! Skurwysyny!!!"""
  • @Kmieć 12:28:36
    Tak, zamykają to "dobrzy" ludzie, ale na polecenie jeszcze "lepszych"!

    Miałem informacje, ze głównym powodem "zamykania" jest:
    - Słowiańskie święto "Jare Gody', i
    - Marsz Wolności w Warszawie.
    Pandemia się boi!
    Może inne, trafniejsze spostrzeżenia?

    Odnośnie skutków tzw. Pandemii trudno mówić, ale będą one katastrofalne dla naszego narodu!
    Mój problem jest zawarty w poniższym cytacie, który to czytając teraz
    książkę, nasunął się na myśl:
    " Wiem, ze ty nie potrzebujesz troszczyć się o siebie - rzekł Demostenes (do Demadesa) hamując gniew - ale nie pytam, jakie będą skutki, lecz co czynić, by im zapobiec..." K. Bunsch " Aleksander" str. 73.

    Myślmy wiec!
    (głownie krytycznie! Gdyż bez krytycznego myślenia nie będzie twórczego myślenia. Pozytywny krytycyzm wyzwala w nas potrzebę tworzenia!)

    Przypomnę, myślenie składa się z:
    + myślenia krytycznego,
    + myślenia twórczego, i
    + myślenia elastycznego.

    A samo myślenie to proces składający się z:
    1. obserwacji (nazywam to obserwacja za pomocą siedmiu zmysłów, w czasie i przestrzeni,
    2. kojarzenie, czy dedukcja, (można sobie przypomnieć Sherlocka Holmes'a i Dr. Watsona), i
    2. wyciąganie wniosków i DO ROBOTY, A NIE BIADOLIC i rozsiewać strach!!!
    """Kurwy znowu wszystko zamykają!!! Skurwysyny!!!"""
  • @via vitae 09:11:30
    No tak, każdy wyraża swoje poglądy na poziomie swojej świadomości (lub braku tej świadomości?), lub pisze to za co mu płacą!
    """Mieszkam w hrabstwie, w którym „usunięto wszystkie
  • @ABX 13:11:11
    Szanowny Panie ABX, jestem tradycjonalistą, i daleko mi do NWO! Wręcz przeciwnie, link Pana Roberta Brzozy, który zamieściłem powyżej, jednoznacznie o tym mówi. I nie ma tu żadnych wątpliwości jakie wartości reprezentuję!

    Natomiast Pana zachowanie, legitymuje Pana brakiem elementarnej kultury i brakiem szacunku do siebie samego!
    Także świadczy o Pana kulturze osobistej, ale także o Pana niskiej SWIADOMOSCI, i o tym, ze jest Pan prawdopodobnie "małym" człowieczkiem. Szkoda!

    Ale myślę, i życzę Panu, żeby Pana Świadomość rozwinęła się, dla naszego wspólnego dobra, dla naszej wspólnej więzi, i potrafiła odróżnić dobro od zła!
    W Torze pisze: "Biada człowiekowi, który nie umie rozróżnić, co dobre, a co złe."

    A może Pan nie rozumnie mądrości, "praw przyrody (i praw społecznych)"?
    Jedna z tych mądrości zawarta jest w Talmudzie "...jedną trzcinę każdy złamie, ale snopka/wiązki trzciny nikt nie jest w stanie złamać…!"

    Również nie hołduje komunistycznemu hasłu "proletariusze wszystkich krajów łączcie się". Zostało ono zdefraudowane, podobnie jak hasło tzw. wielkiej rewolucji francuskiej "wolność, równość i braterstwo (czwartego, najważniejszego słowa tej krwawej rzezi nieartykułowano, a było to, jak 'NIE to KULA W LEB'!"). To była tzw. wolność bez odpowiedzialność, która dzisiaj pewne siły lansują!
    Myślę, ze to tez nie są Pana wartości?

    Przepraszam wszystkich internatów tegoż bardzo ciekawego blogu, za tą niską i nic nie wnoszącą polemikę.
    Uważność przejawem świadomości