Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze Kalarepiak

  • do autora
    Wnioskuję z tekstu, że ten klub ma odrzuca wszystkich wyznawców innej religii niż katolicyzm, a ateistów już zupełnie. Szkoda, bo tendencja jest taka, że wśród młodych pokoleń jest coraz więcej ludzi nie wierzących i to nie wierzących z przemyślanego wyboru. Jeśli stawia się na religie - słusznie skądinąd - to trzeba być świadomym, że stawia się na grupę, która jest w fazie schyłku.

    Niestety taka jest prawda. Jeśli ktoś orientuje się w nastrojach społecznych, jeśli ktoś ma pojęcie o pewnych statystykach, lub potrafi patrzeć w bardzo szerokim kontekście, to właśnie do takich wniosków dojdzie. Nie należy dyskredytować ateistów i innowierców w ruchu narodowym.
    KLUB Ruch Narodowy na Nowym Ekranie
  • @insane 17:10:29
    "mam nadzieję, że nasi narodowcy będą na takich poziomach myślenia operować i nie będą bawić się w doraźne politykierstwo, bo przepadną."

    To istotnie pobożne życzenie. Chociaż przyznam szczerzę, że sam też mam taką nadzieję.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • @insane 15:49:20
    Razi mnie sformułowanie "ateistyczna ideologia". Nasuwa ono skojarzenia z takimi tworami jak ideologia socjalistyczna, Maoistyczna itp. Wolałbym raczej używanie stwierdzenia "ateistyczna filozofia". Wg mnie każdy świadomy ateista powinien mieć własną życiową filozofię, która oczywiście może się zmieniać, ewoluować wraz z doskonaleniem się danej jednostki.

    Natomiast zgodzę się z większością Twojego wpisu. Ateista nie powinien przeszkadzać wierzącemu i vice versa.

    Opieranie jedności narodowej na uniwersalnych wartościach głoszonych przez religię (mam tu na myśli poszanowanie dla życia, dla prywatności, wolnej woli itp) jest całkiem dobrym pomysłem. Nie mam złudzeń i wiem, że ludzie myślący "własnoręcznie" zawsze będą w mniejszości. Reszcie natomiast należy wyłożyć jak powinni się zachowywać. Byle te nauki były wartościowe dla wszystkich, a nie tylko dla niektórych (np. nie czcij kogoś dlatego, że nazywa się księdzem, a raczej szanuj innych, jako istoty żywe, itd)


    "jak ateiści i poganie mają lepsze pomysły, niż Katolicy - proszę bardzo, niech je zaprezentują" - Pierwszy lepszy pomysł to nacisk na edukację, naukę samodzielnego myślenia. Jak? A zwolnić co najmniej połowę obecnej kadry pedagogicznej, która często pełni ten zawód, bo nie dostała się na inne kierunki. W związku z 50% redukcją etatów nauczycielskich pensje pozostałych mogą wzrosnąć dwukrotnie. Dzięki temu podaż chętnych na studia pedagogiczne i stanowisko nauczyciela znacznie się zwiększy i można będzie przeprowadzić silniejszą selekcję, wybierając bardziej wykwalifikowanych ludzi jako nauczycieli. Podstawą silnego narodu jest kompetentne społeczeństwo. Nie bez powodu przecież Stalin celował w polską inteligencję.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • @mirakles 15:00:31
    Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą tezą. Nie ma ABSOLUTNIE ŻADNYCH potwierdzonych przesłanek wskazujących na to, że ludzka świadomość nie jest tworem całkowicie bazującym na materialnej konstrukcji mózgu.

    Ale nie odbiegajmy od tematu. Chodzi mi o to, że Narodowcy mogą faktycznie zrobić coś dobrego dla tego kraju, jednak trzeba im bardzo uważnie patrzeć na ręce.

    No i przede wszystkim apeluję do wszystkich czytających - nie dajcie się wodzić za emocje. Niezależnie, czy te emocje związane są z religią, przynależnością narodową lub czymkolwiek innym. Najlepsze rezultaty najczęściej daje działanie poparte porządnym przemyśleniem i analizą zagadnienia.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • @panMarek 11:31:56
    Pragnę przypomnieć, że znakomita większość z tych ochrzczonych, została poddana temu obrządkowi w momencie, kiedy nawet nie była świadoma tego, że żyje. Następnie całe dzieciństwo wychowywana w jedynej słusznej wierze chrześcijańskiej. Z technicznego punktu widzenia niczym nie różni się to od wychowywania dzieci na ekstremistycznych, islamskich terrorystów (nie mylić z przeciętnymi wyznawcami Islamu).

    Do wszystkich mi odpowiadających - nie neguję wyłącznie religii katolickiej. Oczywiście zgadzam się, że niektóre wartości prezentowane przez religie są godne przyswojenia. Jednak uważam, że prawdziwie rozwinięty człowiek posiada swój własny kodeks moralny, a nie zestaw sztywnych zasad przekazanych przez kogoś mądrego w czarnym ubraniu.

    Wg mnie różnica między świadomym ateistą, a mądrym wyznawcą dowolnej religii polega na tym, że ateista sam jest świadomy i sam wywnioskował o szkodliwości pewnych zachowań i pożyteczności innych, czyli o moralności ogółem. Natomiast człowiek religijny opiera cały swój zestaw moralny na naukach, jakby nie było, kogoś innego. Człowiek religijny wierzy w dogmaty, natomiast świadomy ateista działa po prostu logicznie, co wg mnie jest najbardziej korzystnym działaniem.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • @NUS 10:57:13
    No właśnie.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • Nie chcę państwa wyznaniowego.
    Wolałbym, aby ONR poszła w kierunku realizowania swoich nacjonalistycznych, narodowych wartości, ale nie w kierunku państwa kościelnego. Cała hierarchia i struktura kościoła jest skorumpowana, co najmniej tak samo jak obecny rząd, więc postawienie "czarnej mafii" w strukturach władzy mija się z celem.

    Druga sprawa - ONR zgodnie z tym, co mówi, nie jest organizacją nastawioną na politykę (można to wyczytać na ich stronie internetowej). Więc prędzej czy później albo organizacja zniknie, albo będzie musiała się upolitycznić, choćby po to, by ukonstytuować przejętą przez siebie władzę.

    Osobiście nie popieram w pełni żadnej z rządzących obecnie partii politycznych. Byłbym skłonny poprzeć ONR, bo ci wyrażają wolę wprowadzenia pewnych realnych zmian w państwie. Jednak żadna rewolucja w długiej perspektywie nie zmienia ludzi. Rewolucjoniści tylko zmieniają dotychczasową kadrę rządzącą i historia już wielokrotnie to pokazała.

    I na koniec chcę dodać, że najlepszym systemem społecznym jest anarchia przy bardzo wysokim poziomie świadomości jednostki. Ale z moich obserwacji wynika, że jeszcze chyba żaden naród na świecie nie jest gotowy na taki system. Może Islandczycy mają ku niemu największe predyspozycje.
    Ruch narodowy nareszcie!
  • Zagraniczni eksperci
    Być może pomysł przeprowadzenia śledztwa ws. Smoleńska przez zagranicznych ekspertów wydaje się być słuszny, jednak należy bardzo uważać kto wejdzie w skład tej ekipy. Proponuję zespół składający się np. z ludzi ze Skandynawii, Japonii, Kanady, Węgier, ewentualnie Francji. Nad Niemcami mocno bym się zastanawiał.

    Natomiast wolałbym uniknąć sytuacji, w której w skład komisji wchodziliby Amerykanie i Rosjanie. Argumentuję to tym, że obu wspomnianym mocarstwom byłoby bardzo na rękę zdestabilizowanie sytuacji w naszym regionie, a jak wiadomo przy niestabilnej sytuacji najłatwiej wprowadza się zmiany. Amerykanom mogłoby zależeć na zbudowaniu z Polski swoistego buforu, pola minowego między cywilizacją zachodu, a postkomunistami. I vice versa Rosjanom.

    Polska w wielu kwestiach ma strategiczne położenie, dlatego powtarzam, jeśli ma dojść do zawiązania komisji ds. kat. Smoleńskiej złożonej z zagraniczniaków, to niech to będą obywatele krajów, które nie upatrują strategicznych czy taktycznych interesów na naszym terytorium.
    W Niemczech o zamachu w Smoleńsku. "A zatem siły w Rosji?"
  • @prof.Rivell 13:14:19
    Widzę po tobie, że społeczni uspokajacze zaczynają docierać aż tutaj. W dodatku podszywasz się pod autorytet (tytuł naukowy), którym oczywiście nie jesteś. Wstyd.

    A prawda wygląda tak, że oficjalna wersja jest papką, którą zapycha się umysły konformistów, czyli takie jak twój. Jeśli ktoś nie łączy pewnych istotnych faktów, to znaczy, że nie potrafi logicznie myśleć i wnioskować.
    Hofman: był zamach. Seremet: był przeciek
  • @banitaAK 18:48:41
    Jeżeli to wszystko jest prawdą, to po prostu włos się jeży na głowie! Konsekwentna eliminacja wszystkich, którzy stanowili problem, lub po prostu wiedzieli za dużo.

    Jeden wielki zbrodniczy skandal!
    Nie żyje chorąży Remigiusz Muś, technik Jaka-40
  • @plobudzony 13:50:00
    Bez urazy, ale jakim cudem o polityce wypowiada się człowiek, który nawet nie potrafi zrozumieć zasad pisowni i interpunkcji?
    Szaleństwo sondaży
  • @Łażący Łazarz 23:56:31
    Jednak efekt może być nieco odmienny od Pana wizji. Jest spora ilość ludzi w Polsce, którzy lubią czuć się wygranymi głosując na zwycięzców, niezależnie od tego, kto aktualnie wygrywa. Jeśli w sondażach wygrywało SLD to ci ludzie właśnie na SLD głosowali, Gdy była moda na PO i to ono królowało w sondażach to właśnie na PO ta rzesza oddawała swoje głosy. A jeśli teraz ludziom pokazuje się przewagę PIS to najwidoczniej ma to podobny cel.

    A swoją drogą przeglądając od jakiegoś czasu inne media, które od lat były stronnicze wobec obecnej koalicji rządzącej, zauważam coraz częstsze głosy nieprzychylne całej Ekipie Donka. Być może mainstream zwietrzył zmianę wiatru politycznego i zawczasu przygotowuje sobie grunt pod nową sytuację.
    Szaleństwo sondaży
  • @Madara 17:03:59
    Tu masz rację, bo gdyby Grecja zbankrutowała, to straciliby najwięcej ci, którzy mają jej obligacje.

    A niedługi czas po bankructwie państwo ustanowiłoby się ekonomicznie na nowo i zaczynałoby od zera (przynajmniej teoretycznie), więc jego zwykli obywatele musieliby zacisnąć pasa tylko na kilka miesięcy. Na czas trwania realnych zmian w państwie, a nie wieloletniego złodziejskiego marazmu bez perspektyw na przyszłość, jak to ma miejsce obecnie.
    Janusz Szewczak: W Hiszpanii już strzelają
  • @Andrzejek 15:17:43
    A rodzice skąd mieli wynieść wartości? Od swoich rodziców? Skoro, jak mniemam, rodzice nie przekazują swoim dzieciom wartości, to w którymś momencie na drabinie pokoleniowej musiało nastąpić pewne załamanie moralne.

    Choć osobiście uważam, że forma przekazu, w jakiej podawany jest dzisiejszy świat (gonitwa za pieniądzem, promowanie antywzorców typu metroseksualizm, homoseksualizm, rażąca tandeta i sztuczność w popkulturze, itd.) jest winna upadkowi moralności ludzi i utracie przez nich wielu cennych wartości.

    Przykładowo jeszcze 20-30 lat temu jadąc na wczasy można było zostawić klucze od swojego mieszkania sąsiadowi, aby ten opiekował się fauną i florą, którą się w mieszkaniu posiada. A dziś? Wszyscy sobie obcy, nawet własnych sąsiadów często się nie zna.
    Janusz Szewczak: W Hiszpanii już strzelają
  • @Maciej Ka 14:50:02
    Jakie nowoczesne technologie? Saletra z benzyną i Polak wszystko potrafi, hehe :)
    Janusz Szewczak: W Hiszpanii już strzelają
  • @Andrzejek 14:19:17
    Zgodzę się opinią na temat głupiej demokracji i naiwnego narodu. Lecz, aby ten problem wyleczyć należy zmienić system kształcenia, aby produkować ludzi świadomych i myślących, a nie zaprogramowanych na stosowanie schematów, jak usilnie próbuje się działać dziś. A kto tworzy programy kształcenia? Ministerstwo oświaty, obsadzone oczywiście członkami ekip rządzących i kółko się zamyka.

    Co do Polaków za granicą, to faktycznie, tam pracujemy tak jak trzeba (bo i zarobki dla nas wydają się być godziwe), lecz we własnym kraju z jakością pracy bywa problem. Wiem co mówię, bo nie za jedną granicą byłem.
    Janusz Szewczak: W Hiszpanii już strzelają
  • Przykład.
    Częściowo zgadzam się z przedmówcą "Stara Baba".
    Natomiast przykład powinniśmy brać nie z Grecji, czy Hiszpanii, lecz z Islandii. Kto jeszcze pamięta w jaki sposób Islandczycy poradzili sobie z kryzysem i nieudolną władzą? Naród się zorganizował i najzwyczajniej w świecie władzę odwołał, powołując na to miejsce grupy ekspertów.
    Janusz Szewczak: W Hiszpanii już strzelają
  • @Zbigniew-Grzymski 10:55:38
    Uwielbiam Pana wpisy: "(...) wszyscy prawdziwi Polacy (ta szlachetna mniejszość w tym esbecko-wykształciuchowym morzu spauperyzowanym przez pro-ruską żydokomunę i wermahtowo-sowiecki reżim Matoła i Bula)"

    :)

    Istotą nie jest naprawianie na siłę skorumpowanego i z zasady wadliwego systemu. To, co Pan zaproponował, czyli, jak rozumiem, tworzenie silnych banków narodowych, to kolejny ze środków doraźnych, na dłuższą metę i tak nie skuteczny.

    Największym problemem obecnego systemu monetarnego - i mówię tu o skali światowej - jest jego działalność oparta na odsetkach. System taki bazuje na eksploatacji coraz większych ilości surowców naturalnych oraz ciągłej generacji nowego pieniądza, nawet jeśli ten nie ma wartości. W obecnym systemie jeden dług (zaciągnięty u własnych dzieci z przyszłości, zwany długiem publicznym) spłacany jest kolejnym, większym, zaciągniętym u dalszych pokoleń.

    Chcąc odsunąć w czasie niebezpieczny moment, w którym odsetki od długu staną się praktycznie niespłacalne stosuje się z pozoru genialne rozwiązania, jak prywatyzacja państwowego majątku, czy np. przesunięcie bodajże 7mld zł z funduszu rezerw demograficznych (poprzez ZUS) do spłaty części zadłużenia państwowego, aby nie przekroczyć konstytucyjnego progu 60% długu w stosunku do pkb.

    I chwała przynajmniej za ten konstytucyjny próg, chociaż i tak nie jest on miarodajny, ze względu na sposób przeliczania polskiego długu. Widać bardzo ładnie, jak przykładowo na sam koniec każdego roku złoty rośnie, przez co nasz dług w € przeliczany jest korzystniej dla nas i mieścimy się na styk w progach bezpieczeństwa.

    Na koniec pragnę polecić zaznajomienie się z ideą projektu Venus.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Venus_Project
    Nie jest on idealny, nie jest nawet dobry, bo to swego rodzaju utopia, ale przy pewnych modyfikacjach może być lepszy od obecnego systemu.
    Wyprzedaż majątku narodowego, nazywana prywatyzacją
  • @Zbigniew-Grzymski 12:34:05
    Widzę, że poruszył Pan już kwestię OBOP. Polecam niewtajemniczonym zaznajomić się z prawdziwą historią tej instytucji, oraz przyswoić sobie informacje na temat manipulowania opinią publiczną.

    A swoją drogą ciekawe na jak dużej próbie statystycznej przeprowadzano sondaż.
    Sondaż .32 procent Tuska sprawcami zapaści Polski
  • A z technicznego punktu widzenia
    Całkiem nienajgorszą ochronę daje zwyczajne, poczciwe proxy. Wystarczy parę chwil i już możesz mieć IP z Egiptu czy Indonezji. Oczywiste, że dla prawdziwego hackera proxy to żaden problem, ale przynajmniej Google cie nie będzie katalogowało z automatu pod twój domowy adres IP.
    Google stoi za zmianami rezymow na Bliskim Wschodzie ?