Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze Stara Baba

  • @Robik 14:34:54
    No w porządku ale czy to żyda wina że Polak jest skołowany i głupi?
    W czasie ogólnego dostępu do wiedzy czy też internetu nie ma żadnego usprawiedliwienia. Wojna także skończyła się 75 lat temu wiec na "brak elit" zwalić nie można. Prawda jest taka że dla Polaka jego Ojczyzna kończy się na własnym prywatnym płocie. Wszystko co poza ma serdecznie w dupie.
    Prawdziwy koniec wojny.
  • "ne ma problema"
    Widocznie nie jest tak źle ani to poważna sprawa. Żaden Polak nie wychodzi na ulice ani nie krzyczy. Tak więc o co to całe zamieszanie?
    Ludziom żyje się szczęśliwie i w dostatku. Ukraińcy także sobie chwalą.(sarkazm)
    Prawo 447 jest prawem w USA. Polska ma swoje prawa. Problem jest taki że Polacy nie chcą stanąć murem za swoją ojczyzną. Boją się że przez jakiś czas będą zmuszeni jeść "szczaw i mirabelki" a to wykracza ponad ich siłę.
    Za kraj trzeba ponosić odpowiedzialność. Jeżeli jej się nie ma to się go traci.
    Patrzcie na ręce rządu. Dopiero teraz zacznie się przewałka. Tylko oni mogą Polskę sprzedać.
    Prawdziwy koniec wojny.
  • smutna prawda
    Dawniej jedni próbowali wymazać z pamięci walczącego Polaka na Zachodzie. Teraz przyszła druga "lepsza" zmiana i próbuje wymazać z pamięci żołnierza Polaka walczącego z Niemcami idąc ze wschodu. Kto wybiorczo traktuje historie i to w dodatku swojego narodu ten jak zawsze nie kieruje się dobrem Polski i Polaka.
    Zapomniane Wojsko Polskie na froncie wschodnim
  • @lorenco 00:25:28
    No i tu jest przykład o którym mówię. Zgroza.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @AgnieszkaS 23:50:45
    Pani blogerko, w historii odbyło się dużo krzywd których przy ich wielokrotności nie sposób poruszyć. Zarzucanie mi że nie widzę krzywd zadanych przez Niemców jest... głupie. Doskonale zdaje sobie sprawę że rozbiory przeprowadzone były przez przywódców germańskich a nie Moskali czy Rusinów. Carowie od XVI wieku aż po rewolucję byli z rodziny germańskiej. Przywódcy z Austro-Węgier byli Germanami. Prusacy rządzący tym tworem także byli Germanami. Jednak na przestrzeni wieków to od Rosji cierpieliśmy najwięcej. To Niemcy są naszym geopolitycznym wrogiem i to jest prawda. Rosja jednak nie jest od nich lepsza. W Moskwie byliśmy ale także jest to zniekształcone i wyolbrzymione ponad proporcje. Wygoniono z Moskwy 200 żołnierzy straży prywatnej i obwieszczono wielkie święto. Poustawia pani 200 ludzi na placu kremlowskim a wtedy zauważy jaka to była polska okupacja. Pomijając już to nie pisze się nigdzie co później Car zrobił z obywatelami Rzeczpospolitej (no bo po co, to nie byli Polacy lecz z Księstwa Litewskiego). Ciężko jest znaleźć w publikacjach jakie to wielkie mordy na narodzie Rzeczpospolitej Car atakując ja już po 1612 na ludności wyrabiał.
    Moja mentalność jest w porządku. Po prostu w całokształcie tragedii nie starcza papieru ani chęci aby wszystko opisywać. Dlaczego nie pisze się o 1938 roku i mordzie przez sowietów 110 tysięcy Polaków których zabito strzałem jak w Katyniu także w potylice? Tylko dla tego ze byli Polakami. Czy "mord katyński" na 22 tysiącach Polaków w tym ponad 6 tysięcy żołnierzy jest czymś większym i okrutniejszym od tego w 1938 roku lub zabijaniu przez nich napadniętej zbrojnie ludności w 1939~41 mierzone w dziesiątkach tysięcy???
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @lorenco 21:05:58
    Nic od Rosji ani USA nie chcę. Rzeczywistość jest jaka jest. Tych państw nie zmieni a już tym bardziej nie zmieni Polska. Zawsze w swoich wpisach powtarzam że główny problem tkwi w polskim rządzie i w samych Polakach. To tu jest problem i to zawsze powtarzam. Taki sam problem był w 1980~81 taki sam problem jest i teraz. To że nas napierniczają i z nami się nie liczą wynika z tego że to w Polsce i na ziemiach polskich zaczyna się błaźnienie Polski i to przez Polaków. Co gorsze to niektórzy Polacy uczestniczą w zmienianiu polskiej historii. Jeżeli ktoś myśli że jestem rusofobem bardzo się myli. Dobro Polski wiąże się z dobrem Rosji. Nie będę jednak milczał gdy ktoś usprawiedliwia przeprowadzane już przez 350 lat mordowanie Polaków oraz zabieranie im ziemi i to głównie przez Rosję. Krzywdy zadane przez żydów są pryszczem przy tych zadanych przez Rosję. Żydzi teraz jednak pozwalają sobie za dużo i jeżeli nie rąbniemy jako Naród pięścią w stół nas Polaków zniszczą. To jednak od Polaków zależy.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @lorenco 20:19:14
    Jedni wala w Rosje na zlecenie, drudzy aby nie znieksztalcic przez "sowieticus" polskiej historii. Slepe oczernianie rozni sie od historii zawartej w faktach. Jezeli ktos mowi ze Rosja to nasz przyjaciel klamie. Jezeli ktos mowi ze z Rosja nalezy zyc w zgodzie bo to sasiad a za razem mocarstwo, absolutnie popieram bo to sa fakty. Kundlenie sie przed USraelem jak i przed Rosja niczym sie nie ruzni. Nalezy znac nasza historie jak i wrogow.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @Oświat 18:35:39
    No to jestesmy prawie w tym samym wieku. Ja troszke starszy ale nie duzo. Tym bardziej czlowieku twoje poglady i wzglad na polska historie mnie szokuja. Byli bysmy po przeciwnej stronie, nawet rewolucji.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @ikulalibal 18:27:26
    To byl konkretny ruch Polski ktory na powaznie byl omawiany z "sojusznikami" i to oni odrzucili to nie widzac zagrozenia faszystowskiego.
    Dopiero potem gdy nas zlekcewazono Polska zaczela normowac i lagodzic stosunki z Niemcami.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • @Oświat 17:48:55
    Siejesz dziecko propagandę jak niektórzy z Zaolziem. A czy ty wiesz że Piłsudski widząc co dzieje się w Niemczech na początku lat trzydziestych wystosować do Francji i Anglii apel aby razem niezwłocznie zaatakować Niemcy i je rozbroić w zalążku gdyż rodzi się tam faszystowska bomba? "Sojusznicy" jednak wyśmiali Piłsudskiego i pokazali mu środkowy palec.
    Nie mając wyjścia Polska po tym fakcie podpisała z Niemcami zwykły pakt o nieagresji i wznowiła stosunki dyplomatyczne. Oczywiście tego nie powiecie bo dla was "Polaków" to Polska jest wszystkiemu winna.
    Rzygać się chcę!
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • pułapka mieszania dwóch tylko podobnych spraw.
    Wtrącanie sprawy poradzieckich pomników w Polsce do sprawy z Jersey jest rozmydlaniem problemu i lawirowaniem na cienkiej linie.
    Robiąc to znowu możemy fałszywie oberwać. Proszę wszystkich aby
    nie zapominano w czym tkwi problem i z kim mamy do czynienia.
    USrael prowadzi z nami prawdziwą polityczną wojnę. Nie oznacza to
    że Rosja siedzi cicho i mamy dla nich dług wdzięczności. Oni tak jak
    i żydzi próbują na dzisiaj zniekształcić i wypaczyć polską historię poczynając już od XIV wieku. To Rosja w sprawie polskiej od kilkuset lat ma najwięcej brudu i polskiej krwi za paznokciami. Żydzi starają się im dorównać. Miksowanie problemu z USA z problemami z Rosją naprawdę jest niebezpieczne. Może zagonić nas do worka gdzie osądza nas jako winnych wszystkich krzywd na "świecie".
    Co do burmistrza, jeżeli oczernia kogoś o antysemityzm nie pozostaje nic innego jak rzucić mu w twarz że to żydzi w sowieckich mundurach dokonali zbrodni katyńskiej.
    Oczywiście łatwo "gadać" a problem jak zawsze tkwi w polskim rządzie gdzie ganiają po korytarzach sprzedawczyki.
    "Samobójca"???.... Proszę pamiętać że Polaków mordowano przez tyle wieków że Polacy także nauczyli się jak mordować. Trzeba tylko kochać Polskę.
    Sprawa pomnika katyńskiego z Jersey City - widziane z USA
  • takie tematy to ja lubię.
    W tym roku próbuję odmianę "TUMBLING TOM" (podobne do "Maskotki") U nas niepopularne więc nasionka żółtych i czerwonych kupiłem z Serbii. Przesadzone już do docelowych donic wypuszczają do kwitnięcia pączki. Ciekawe czy smak dorównywał będzie ich sławie. Mam także przesadzone już do donic karłowate Vilma i Red Robin. jeszcze pogoda nieodpowiednia a już dosłownie zapakowane malutkimi kwiatkami. Odmiany te w fazie owocowania naprawdę mają przepiękny wygląd dla tego je wysiewam. Co do smaku to już inna sprawa. Co do zielonych, kilka lat temu spróbowałem niemieckie zielone "Aunt Ruby's". Od tamtej pory muszą być w moim ogródku. Ogólnie mówiąc odmiany niemieckie moim zdaniem są szczególnie do polecenia. Wraz z odmianami ruskimi moim zdaniem są najsmaczniejsze. Wspominając papryki, mimo że są to rośliny południowo amerykańskie nie ma lepszych papryk niż papryki węgierskie czyli z regionu Bałkanów.
    U nas wszystko opóźnione jest o 4 tygodnie. Pogoda zwariowała. Jeszcze 2 tygodnie temu parę nocy było -5 C a przedwczoraj w dzień
    35 C na plusie. Następne 2 całe tygodnie czeka nas po 10~15 stopni. Po prostu zimno. Drzewa nie mają nawet liści. Po wczorajszej pierwszej burzy zaczynają rozwierać pączki więc teraz pójdzie już szybciej. Jeżeli będzie dobra pogoda znowu będziemy ucztować.
    "Malachitowa Szkatułka" (notka nie do Żydów)
  • @Oscar 19:17:23
    No nie no, trochę pan odleciał. Nie bazuje na faktach. Mord był dokonany w kwietniu i maju 1940 roku czyli wtedy gdy po zbrojnym bandyckim napadzie ZSRR na Polskę sowieci wciąż byli sprzymierzeńcami Hitlera. Na ten czas ZSRR był takim samym śmiertelnym wrogiem dla każdego Polaka jakim byli Niemcy. Proszę nie fałszować historii.
    Co do wojny Bolszewickiej także pan naciąga. Kiedyś tu pisałem że moja nauczycielka była sanitariuszką polowego szpitala umiejscowionego kilka kilometrów od miejsca gdzie mieszkałem. Ona opowiadała jak wtedy było naprawdę, bez propagandy. Większość z rannych umierała w szpitalu z powodu głodu oraz braku medycyny. Bez znaczenia czy Polak czy czerwonoarmista. Nikt z pobliskich wiosek nie chciał podarować nawet kartofli bo sami nie mieli. Po dziś dzień w tym miejscu leży w grobach kilkuset żołnierzy, Polskich jak i z czerwonej armii. Jednymi jak i drugimi ludzie opiekują się tak samo. Tak więc z tymi bujdami rosyjskimi o mordach na ich żołnierzach radził bym się wstrzymać. Na pewno były przypadki morderstw ale głównym wektorem śmiertelności i to nie tylko wrogów lecz i Polaków była potężna panująca bieda.
    „Stąd nauka jest dla żuka”
  • To nie Amerykanów pomnik.
    Pewnie większości nie spodoba się mój wpis ale co tak naprawdę ten pomnik robi w USA? Ani to amerykańska historia ani tradycja. W Ameryce jest on niepotrzebnym eksponatem. Jeżeli Polonia tak kocha Polskę to po cholerę z niej uciekała? Po drugie w USA żydzi są mocniejsi od Polaków więc co tu się dziwić. Po trzecie, jeżeli sami Polacy u siebie w kraju, za własnym pozwoleniem są dziadami i popychadłami szczególnie dla żydów, tak też
    i świat będzie nas traktował. Poruszam się w gronie ludzi różnych narodowości i uwierzcie mi że Polska PRL-owska miała większy szacunek niż dzisiejsza. Dla niektórych jest porównywana nawet z dziwką. To nie są żarty. Tak nas traktują i oceniają jak nas widzą a prawdę każdy zna lecz głośno nie chce mówić bo wstyd.
    „Stąd nauka jest dla żuka”
  • Jak naprawdę było?
    Głównym problemem zwykłych ludzi w PRL za czasów Gierka (1971~79) jak i jeszcze później był brak dostępu do wiedzy, spowodowany zarówno przebytą wojną jak i czasami stalinowskimi po wojnie. Polak nie umiał sobie polepszyć życia. Nie znał się na biznesie ani nie potrafił w pełni wykorzystać tego co już posiadał. Nie umiał zagospodarowywać nawet swoich własnych działek. Co więcej, po takiej katastrofie jaką była wojna oraz po końcu opresji żydowskiego stalinizmu
    w Polsce ludzie poczuli się także i rozluźnieni oraz względnie leniwi. Gierek
    w tamtych trudnych czasach nie borykał się tylko z wpływami ZSRR
    ale także a może i przede wszystkim z biedą kraju, zacofaniem jak i olbrzymim przyrostem demograficznym. Proszę pamiętać że ludność Polski powiększyła się o 65% w bardzo krótkim okresie czasu. Tym ludziom trzeba było pomóc gdzie mieszkać, co jeść oraz szkołę przynajmniej na szczeblu zawodowym. To wszystko w powojennych warunkach było olbrzymim wyzwaniem a pomocy z zewnątrz nie było.
    Gierek w takich warunkach wywiązywał się na 4 z wielkim plusem. To był nasz naprawdę wielki przywódca. Pozostali jemu nie dorastają do pięt.
    Na dzisiaj istnieje celowe zamazywanie prawdy po PRL-u, w szczególności PRL-u Gierka. Wcale się temu nie dziwie. Te wszystkie kajtki nie dorastają jemu do pięt więc ślad po nim trzeba zatrzeć.
    E. Gierek: Zrobiłem wszystko, by do bezrobocia nie dopuścić
  • Taka to prawda o której zawsze nadmieniam
    To nie jest porażka Polonii lecz porażka Polski. Polonia aż tak bardzo się tym nie interesuje. Polonia żyje innymi wydarzeniami a wokoło jest inny
    niż polski świat. Jaki jest stosunek do wydarzeń w Polsce wystarczy przypomnieć frekwencje na wyborach. Kilkanaście tysięcy ludzi a jest ich ogółem 10 milionów. Czy naprawdę myślicie że Polak który w Polsce nie bierze czynnego udział w polityce tu w USA będzie latał i wymachiwał
    biało-czerwoną flagą? Dorośnijcie w końcu wszyscy. Polak który wyjechał
    na stałe za granicę jest dla Polski człowiekiem straconym. Jeżeli będzie utrzymywał kontakty to nie jako patriota lecz dla tego że w jakiś sposób
    mu się to opłaca.
    JUST – porażka Polonii
  • Czy naprawdę stawianie pomników Gierkowi jest zabronione?
    Co tu dużo o temacie rozprawiać. Gierek robił błędy ale tak dobry przywódca i to w Polsce zdarza się raz na kilkaset lat. Dzisiejsze grillowe maślaki tego nie pojmą gdyż wybiega to poza ich wąski tok rozumowania.
    E. Gierek: Zrobiłem wszystko, by do bezrobocia nie dopuścić
  • @Jasiek 15:22:20
    Gdyby polski rząd był polski nie miało by to znaczenia. Ostatnio Trump wrócił z niemieckiej podróży gdzie nakłonił Niemcy do modernizacji swojej armii. Ciekawe jak teraz nasz kraj będzie żydom fikał gdy będzie skłócony
    z Rosją a na zachodzie odrodzi się silna Bundeswehra. To czego Trump na wiosnę nie podpisze, podpisze na jesieni.
    Petycja do Prezydenta Donalda Trumpa
  • @trojanka 08:40:18
    Ja zdania nie zmienię. Adresat "petycji" które powinno być ultimatum mieszka w Polsce i rządzi krajem. To tylko od niego zależy czy Polska
    będzie suwerenną czy sprzedadzą ją włącznie z Polakami żydom. Od Polaków zależy kto tam siedzi i jakie poglądy miewa.
    Polska to nie Palestyna ani Libia którą można zaatakować bo się komuś to podoba. Konsekwencje takiego czynu są przeogromne i tylko Polakom wmówiono że są na straconej pozycji i muszą się kajać przed "panem".
    Sytuacja uwzględniając zachowanie samych Polaków podobna do roku 1981 w którym to rodakom w głowach się pop....liło i dobrowolnie wleźli w zastawione sidła. Jeżeli na dzisiaj większość chce "grilować' a nie o Polskę silną zabiegać więc Polskę przegrilują i nikt z zewnątrz palcem nie kiwnie. O zgrozo na dzisiaj nasz kilkusetletni wróg czyli Rosja może stać się naszym jedynym przyjacielem.
    Petycja do Prezydenta Donalda Trumpa
  • Taka to prawda
    Bardzo dobry wpis, popieram przemyślenia. Zawsze powtarzałem i powtarzam że problem to my mamy ale w Polsce ze swoimi sprzedawczykami jednak większości trudno to zrozumieć. Nawet tu na Neonie ciężko niektórym to pojąć. W Polsce Polacy i polskie prawo jest
    jedyne. Kto mówi inaczej ten po prostu pitoli głupoty a Amerykanie..... .
    Kiedyś miałem sytuację w której amerykański prawnik także pitolił jakoby Polska podpisała jakąś tam Konwencję Chicagowską i polskie prawo musi się do tego przystosować. To był tylko punkt widzenia amerykańskiego prawnika który nie wyobrażał sobie aby jakieś państwo miało inny przepis i pogląd niż amerykański. Jak dziecku musiałem tumanowi tłumaczyć że konwencja ta daje tylko wzory i szablony do przeprowadzania międzynarodowych spraw aby ułatwić procedury. Wtedy to dwie strony albo przyjmują jednogłośnie wzór postępowania albo nie chcą przepisów z tej konwencji używać. Proste ale nie dla ludzi zniewolonych lub myślących że są pępkiem świata. Tak samo z tymi najnowszymi chucpami. WON i basta. Jeżeli chcą nas bombardować to proszę bardzo, niebo wolne.
    Prawicowym przywódcom do przemyślenia