Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze mclub

  • Pełna satysfakcja
    aż bije z artykułu. Autor z pewnością może liczyć na wdzięczność salonu. GW, Wprost, czekają z otwartymi ramionami.
    Fałszywe męczeństwo dziennikarzy niepokornych
  • Czytelnik "Rz" grozi daleko idącymi konsekwencjami
    Jeśli okaże się, że zarząd "Rz" knebluje niezależnych dziennikarzy, a tym samym łamie konstytucyjnie zagwarantowane prawa do wolności słowa obywateli Rzeczpospolitej, osoby za to odpowiedzialne poniosą daleko idące konsekwencje - napisał czytelnik "Rz"

    Na początek - przestaję kupować Rz.
    Właściciel "Rz" grozi daleko idącymi konsekwencjami
  • @Paragraf 21:04:20
    Skoro jedną z opcji było wsparcie Czechosłowacji, to czy było honorowo zostawić ich samych, zdradzonych przez Francję? Zabrakło przenikliwości, wyobraźni, wiedzy i honoru?

    Rycerski etos piękna rzecz. Czym byłby jednak bez pragmatyki?
    Przekraczając granicę rumuńską Beck z goryczą stwierdził: "Myślałem, że mam 40 dywizji, a miałem g..no". Coś mi się zdaje, że gdyby wiedział, czym naprawdę dysponuje, to nie byłby już tak pryncypialny.
    Kowalski, gdzie się pchasz?
  • Wielkie dzięki za dyskusję
    Jestem bardzo wdzięczny p. Profesorowi za żywą reakcję na książkę Zychowicza i celne argumenty. Skoro chcemy odbudować własną myśl geopolityczną, to takie tematy muszą być dyskutowane.
    To jedyna droga, by doczekać się kiedyś u steru władzy ludzi, którzy będą tę tematykę traktować jako wiedzę stosowaną.
    Kowalski, gdzie się pchasz?
  • @AlexSailor 22:39:57
    Przypuśćmy, że zatrudniasz pracownika. Ambitnego, pracowitego, ale bez kwalifikacji. Wysyłasz go na szkolenie, no bo przecież wartość dla firmy ma pracownik wykwalifikowany.

    A potem już wykwalifikowany specjalista przechodzi do konkurencji, bo przecież wolność...

    Gdzie wtedy będą Twoje szczytne ideały?
    Rząd zmusza do odpracowania studiów
  • @kanton 11:45:17
    ...że Owsiak chce zaistnień, to nie mam żadnych wątpliwości. Gorzej, że tak łatwo znajduje okazję.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @kanton 11:45:17
    zgadzam się całkowicie. Życzliwości zabrakło. Jako rodzic widząc coś takiego, w życiu nie zostawiłbym dziecka takim ludziom tym bardziej. Jak pomyślę, co ono czuło widząc znikających rodziców za drzwiami, to odżałowałbym te 3000 zł za bilety.

    Powód braku życzliwości personelu to osobna b. szeroka kwestia. Sądząc po treści wpisów - w ogóle mnie to nie dziwi.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @wiki 06:06:55
    Wiki, po co się ograniczasz - kara śmierci za brak opieki to najskuteczniejsze rozwiązanie. I mocniejszy absurd, z którym tym łatwiej się nie zgodzić.
    Najlepiej dać ludziom spokój. Przecież tysiące dzieci podróżuje i nic się nie dzieje. A jak już się wydarzy - to nie jest moja wina, tylko pech, los tak chciał, służby zawiodły. Dziecko niedopilnowane, paszport nieważny? A skąd - nie moja wina.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @tegmine 05:40:58
    Drogi tegmine wszystko wiedzący. Widzę że wszystko już o mnie wiesz.

    Skoro ja piszę z niewymuszonej głupoty, to napisz łaskawie w swej mądrości, który funkcjonariusz na lotnisku ma się zająć opieką nad pozostawionym dzieckiem?
    Która służba państwowa ma w zakresie obowiązków przechowywanie dzieci na lotnisku? Bagażu - to pewnie prędzej. Uważasz, że jeśli jest tam psycholog, to do jego obowiązków należy opieka nad moim dzieckiem? "Płacę (podatki), i wymagam, tak"? Bardzo ciekawe.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @panMarek 01:10:53
    Bardzo jestem ciekaw, co kolega ma ciekawego do powiedzenia. Co to za brednie wypisuję. Mam 2 dzieci - 15 i 22 lata.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @zakzbig 17:42:59
    Po pierwsze - opieka niepewna, zajęta innymi sprawami, wkoło mnóstwo ludzi, wózków z bagażami. "Przecież nie ma problemu, co tam – to tylko 5 minut, nic się dziecku nie stanie. Przecież żyje już 2 lata i nic złego się nie wydarzyło, niania w drodze, a my wydaliśmy 3000 zł na wakacje”. Niestety, tu się rodzice mylą - statystycznie to tylko kwestia czasu.

    Po drugie – to właśnie ekipa ‘piłkarzyków’ wmawia ludziom ‘lekkie’ podejście do podstawowych obowiązków. Przecież grillujemy, nie?" Polacy, nic się nie stało - dobrze troszczycie się o siebie!
    Swoją drogą ciekawe, czy tak samo łatwo tata rozstałby się z kluczykami do swojego bmw, jak mama - ze swoim dzieckiem.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @whynot 16:39:51
    Niech się tak Pan nie nakręca. Chodzi o proste zasady – bronić się, jak chcą obić mordę, nigdy nie zostawiać swojego dziecka. I tyle.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • @Zerro 17:55:14
    „A w tym przypadku co sie stało? Tak konkretnie –„

    To b. ważne pytanie w tym wątku. Sprawa dotyczy wychowania ludzi. Rzecz w tym, że duże problemy zaczynają się od drobiazgów. Przyszły złodziej zaczyna od lizaka w sklepie. Czy to budzi czyjeś oburzenie? Nie, bo malec wyrośnie, znikoma szkodliwość itp.
    Tragedie też najczęściej mają kilka błahych przyczyn. Inaczej mówiąc, zło zaczyna się niewinnie od jakiegoś drobiazgu. W tym przypadku zostawiamy dziecko, bo niania w drodze…. . I nie ma problemu. A jeśli nie dojedzie? A jeśli dziecko zostanie potrącone przez wózek bagażowy? A jeśli wybiegnie gdzieś, no bo przecież „opiekunki” są zajęte odprawą? No przecież nic się nie stało, więc o co chodzi?
    Jak raz się złamie zasadę, to potem już łatwiej łamać kolejne. I tak dochodzi do dużych problemów.
    Nie wiem, jakie ściemnianie Szanowny Pan ma na myśli.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • Owsiak ma rację!!!
    Jest taka fundamentalna zasada, którą rozumieją ludzie całym świecie od zawsze, a w naszym kręgu kulturowym szczególnie: dziecko otacza się opieką - zawsze. Rozumieją to nawet współwięźniowie skazanych za pedofilię. Nie ma sensu wyjaśniać chyba, dlaczego tak jest.

    A dywagacje, że to tylko chwila, siła wyższa, kolejka na parking itp. mają ten przykry fakt złamania podstawowej w życiu człowieka zasady.
    Dla tych ludzi jest jeszcze szansa, że zrozumieją błąd, z pokorą zniosą konsekwencje (pewnie kuratora) i będą dalej wzorowymi rodzicami.

    A Autor to się chyba lekko zagalopował z tym Owsiakiem.
    Medialny lincz pod dyktando Owsiaka?
  • Jakie źródło
    Czekałem na tę informację.
    Proszę podać źródło, z którego pochodzi. Bez tego jest nic nie warta
    Dzień prawdy wyborczej. Tak głosowali - lista
  • Wszystko jasne
    Łatwiej chyba zrozumieć lęk Tuska. Ma rodzinę, a Rosja bardzo długie ręce.
    Rosjanie próbowali otruć byłego szefa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka
  • @Andarian i val
    Zbliżamy się do przesilenia w świecie - bez dwóch zdań.

    Jak odrzucić te Wasze słowne utarczki wynikające z temperamentów i przekonania o swojej racji, to wyłania się istota rzeczy - synteza obu stanowisk daje obraz rzeczywistości.

    Napewno wycieczka F16 do Izraela to nie jest rutynowa sprawa, nawet jeśli zaplanowana dawno temu. Mając Ruskich u granic Polska musi stawiać na maksymalne wyzyskanie możliwości obronnych tych nielicznych 48 szt. f16. I to jest całkowicie zrozumiałe, że Izrael posiada najwyższe kompetencje w tym zakresie.
    Jednak sytuacja jest dynamiczna. Manewry mają miejsce w gorącym okresie. Przez co sytuacja staje się bardzo ryzykowna. No i zgadzam się, że choćby z tego powodu zawsze można się z takiej operacji wycofać.
    Jest to jednak klasyczna sytuacja budowania możliwości działania, gdzie 'rutynową' okazję wykorzystuje się do podniesienia gotowości do uderzenia. Wiemy to z własnej historii, że bez powodu nikt nie ćwiczy wojsk w bezpośrednim sąsiedztwie teatru wojny. Lotniskowce też pływają po całym świecie bynajmniej nie w celach turystycznych.
    W rejonie Zatoki Perskiej możliwych jest kilka scenariuszy, w których
    dywizjon maszyn NATO może się bardzo przydać.
    Pozwolę sobie wymienić 2 scenariusze, moim zdaniem najbardziej prawdopodobne:

    Scenariusz 1. Izrael w pojedynkę atakuje Iran.
    Sami Amerykanie wątpią, czy atak uda się przeprowadzić siłami izraelskimi. No ale nie jesteśmy w stanie określić, czym Izrael dysponuje. Tak czy owak, Izrael musi rzucić na Iran wszystko co ma, zostawiając swój teren bez osłony. Sam atak to ogromne ryzyko dla atakujących. Nie wiadomo co ich tam czeka - Iran to duże państwo i możliwe są niespodzianki. Nie wiadomo nawet, czy piloci w drodze powrotnej w ogóle będą mieli jeszcze się czym bronić. Ktoś musi osłaniać ich odwrót bezpośrednio po ataku - Izrael to wie i dokładnie zaplanuje operację, ale sytuacja może łatwo wymknąć się spod kontroli i siły osłonowe będą musiały być użyte jeszcze nad Iranem. Aby nie doszło do masakry w drodze powrotnej, lotniskowce wpływają do Zatoki. Amerykanie mogą spróbować ochronić ekspedycję, bez angażowania się w wojnę na pełną skalę, odstraszając ścigających i dając czas ajatollahom na podsumowanie strat po ataku i decyzję o rozpoczęciu drugiej rundy.
    A w Izraelu - łatwo wyobrazić sobie atak odwetowy lotnictwa syryjskiego na Izrael. Przecież wtedy przez kilka godzin Izrael nie będzie broniony!!! W prawdzie próba neutralizacji Asada trwa od miesięcy, ale... na wszelki wypadek samoloty NATO na pustyni Negew mogą się przydać.

    Scenariusz 2. Powtórka scenariusza libijskiego w Syrii.
    To wyraźny sygnał determinacji Zachodu wobec Iranu. W efekcie "nacisków międzynarodowych" strony dogadują się co do 'kontroli' instalacji atomowych, znoszone są sankcje i przygasa zimna wojna.
    Dopuszczałbym jakieś koncesje Izraela na rzecz Iranu.

    Moim zdaniem, to najbardziej prawdopodobna sytuacja. Przemawia za tym kilka przesłanek:
    1. Media zachodnie od dawna tworzą klimat humanitarny wokół Syrii
    2. Nie wiemy, jak bardzo Tusk był krytykowany za Libię, ale podejrzewam, że źle odebrano bezczynność Polski.
    3. Turcja posunęła się do gróźb interwencji w Syrii. Ma w tym swój geopolityczny interes - kosztem wpływów irańskich.
    4. Kryzys grecki nie dotyczy armii - nikt w Unii nie mrugnął okiem na wielkie zakupy zbrojeniowe Grecji

    PS. Polska właśnie nabyła ofensywne uzbrojenie do swoich f16 za 500M USD. To są głównie bomby! A na kogo? Chyba nie na Łukaszenkę.
    A pamiętacie problemy Norwegów i Francuzów w Libii? Nie mieli z czym latać.
    Po co polskie F-16 w Izraelu.
  • @Jancio
    "Za żenującą uważam metodę naukową profesora B., dzięki której można wykazać, że Tupolew (lub cokolwiek innego) jest w stanie przeciąć dowolnie grube drzewo bez uszkodzenia się. "

    Eee, szkoda gadać - myślałem, że błyśniesz konkretem. Ale skoro nie masz żadnych faktów, obliczeń, alternatywnego modelu to pozostajesz w sferze wiary w tę czy inną wersję. Tak jak chcą MakMiller i media.

    Były już 4 podejścia, naciski, debeściaki, samobójcze lądowanie, pijany generał za sterami, wskazanie radiowysokościomierza w pozycji 90 st. , udział Polaków w sekcjach zwłok i kompletna dokumentacja, zgodna współpraca bez precedensu.
    Zauważ, że ta kamaryla elegancko wycofuje się z kolejnych wersji, gdy tylko pomacha się im przed oczami oczywistymi faktami, pozostawiając takich jak ty w bezmyślnej wierze. Jak nie mają już argumentów, to milczą, nawet jeśli łamią przepisy o prawie prasowym. Za to zmieniają prawo o dostępie do informacji publicznej, żebyś nie miał żadnej szansy poznać prawdy. Tak kolego - to dotyczy właśnie ciebie.

    Co do p. B - co w tym żenującego, że facet próbuje dojść do prawdy? Nikt z krytyków nie odważył się zrobić nic podobnego, mówią tylko o wierze w to czy w tamto. Czego obawiają się? Prawdy? Wolałbyś, żeby ludzie łykali bezkrytycznie wszystko, co powiedzą w tvn?
    Ja bym chętnie zobaczył kontrargumenty oparte na obliczeniach, które udowadniają w sposób bezsporny, że to był wypadek. Nawet wolałbym, bo k... w końcu trzeba się pogodzić z Ruskami. Ale oni też muszą tego chcieć, nie?
    Photo of Tupolev 154M 101
  • @Jancio
    "...wystarczy przypomnieć jak były traktowany fragmenty kadłuba przez koparkę - za emisję kompromitującego filmu Misja Specjalna zniknęła z anteny."

    To napisz, czy uważasz niszczenie kluczowych dowodów
    a) za objaw głupoty,
    b) kolejny zbieg okoliczności,
    c) celowe działania

    I dlaczego ktoś zdecydował zdjąć z anteny program o kilkumilionowej oglądalności?
    Photo of Tupolev 154M 101
  • @Jancio
    "Sprawa jest żenująca. Profesor B. zbudował model fizyczny uderzenia skrzydła w drzewo, w którym skrzydło zawsze pozostaje całe, jeśli tylko cały samolot ma dostateczną energię kinetyczną."

    Rozumiem, że żenuje Cię porównanie modelu profesora B. z modelem komisji Millera, tak? Bo zdaje się, że wszystko, co ci panowie mają w tym temacie model p. Klicha, czyli: "...jak walnęło, to się urwało".

    Czy też może coś nam umknęło i MakMiller dysponuje szczegółową analizą?
    Photo of Tupolev 154M 101