Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze telefon

  • @programista 12:49:59
    1. Marks ;
    Oczywiście, że pisał o towarach wystawionych na sprzedaż,a ja napisałem o tych niesprzedawanych wytworach tylko dlatego, że Pan twierdził, że otoczenie, czyli to czy gospodarka jest przedkapitalistyczna czy kapitalistyczna ma znaczenie dla faktu nieużyteczności pracy.

    Teoria Marksa jest błędna dlatego że za stan podstawowy uważa sytuacje sukcesu jakiegoś przedsięwzięcia czyli sytuację, w której sprzedano coś powyżej kosztów.
    Stąd u niego ta słynna wartości dodatkowa , która jak wynika z nazwy nie może mieć wartości ujemnej. Tymczasem w rzeczywistości jest inaczej - są sprzedaże korzystne i niekorzystne.A zatem znacząca część rzeczywistości opisowi Marksa się wymyka.
    Owszem, inni teoretycy też posługiwali się pojęciem "wartość" , tylko że to pojęcie jest niemierzalne i słabo zdefiniowane,dlatego może służyć tylko mało precyzyjnym rozważaniom teoretycznym . Rzeczywistość gospodarcza posługuje się ceną i tylko teorie oparte o cenę są warte rozważania.
    2. Lichwa ; Pan mówi o tej części lichwy która jest kredytem inwestycyjnym dla producenta , ja mówię o kredycie konsumpcyjnym udzielanym potencjalnym nabywcom. Działa on niewątpliwie na cenę.
    Stopa bezrobocia, czyli znowu w Krainie Czarów - 22.10.2016.
  • @programista 10:55:13
    Być może ,że takim pojęciem się posługuję (nie przypominam sobie ), ale eliminuje ono przypadki pracy nieużytecznej tylko z jego rozumowania, a nie z rzeczywistości. W tak zwanym życiu oczywiście taka nieużyteczność występuje… i to może częściej niż nam się wydaje. Ilość przedsiębiorstw, które padają jest tego najlepszą ilustracją.

    Praca może nie mieć wartości nawet wtedy kiedy nie jest wystawiana na sprzedaż, a po prostu nie służy zaspokojeniu żadnych potrzeb( poza potrzebą robienia czegoś), nawet potrzeb kogoś kto wykonuje ją dla siebie . Powiedzmy… ustawia sobie pryzmę kamieni na podwórku w dni parzyste , a w nieparzyste rozbiera ją. Typ gospodarki w jakiej akcja się rozgrywa nie ma znaczenia.
    Teoria wartościowa Marksa jest uważana w najlepszym wypadku za prowokację intelektualną . Niestety, jej sprzeczności są nie do pogodzenia z rzeczywistością. Nawet w praktyce gospodarczej krajów komunistycznych nie stosowano tej teorii.

    Lichwa jest wprowadzeniem , między producenta a nabywcę, dodatkowej „gęby do wyżywienia”. Musi wiec podnosić cenę w stosunku do sytuacji , w której tego dodatkowego elementu nie ma. Lichwa (ta jej część, która jest dawana w formie kredytu konsumpcyjnego) obciąża wyłącznie nabywcę. Poza tym lichwa zwiększa zdolność popytową a im większy popyt tym większa cena.
    Stopa bezrobocia, czyli znowu w Krainie Czarów - 22.10.2016.
  • @programista 10:55:13
    >>>>Trzeba przede wszystkim pamiętać, że Karol Marks posługuje się przede wszystkim pojęciem "praca społecznie użyteczna", które właśnie eliminuje przypadki pracy nie służącej nikomu.
    Stopa bezrobocia, czyli znowu w Krainie Czarów - 22.10.2016.
  • @programista 13:44:54
    Produkty są sprzedawane po cenie, a nie „po wartości” . A cenę kształtuje popyt. Jeśli popytu nie ma, to nie ma wartości, a w szczególności wartości dodanej czyli tej nieopłaconej pracy. A nawet występuje w tym przypadku zjawisko pracy nadpłaconej.
    Jeśli ktoś kupi sobie 60-cio kartkowy zeszyt w kratkę, zrobi( lub zapłaci komuś, żeby zrobił) z niego 60 łódeczek papierowych i ich nie sprzeda (a na pewno ich nie sprzeda) to mimo wykonania pracy nie zarobi na tym ani grosza, tylko straci.
    Wszelkie teorie mające z podstawę wartość pracy są z założenia błędne. Praca nie ma żadnej wartości na rynku, jeśli jej owoce nie zostaną nabyte.

    W pierwszym tomie Kapitału Marks napisał, że produkty są sprzedawane po wartości, a w trzecim tomie (zredagowanym przez Engelsa na podstawie zapisków pozostałych po śmierci Marksa) -że sprzedawane są po cenie. Tę wytkniętą przez krytyków sprzeczność Engels próbował uzgodnić twierdzeniem, że ceny oscylują wokół wartości, ale nie było to zbyt przekonujące.

    A co do lichwy… Lichwa na pewno podnosi ceny !
    Stopa bezrobocia, czyli znowu w Krainie Czarów - 22.10.2016.
  • @AgnieszkaS 04:35:12
    """Załóżmy, że państwo nie stosuje żadnej przemocy, nie pomaga w tworzeniu monopoli i państwo nie ma żadnego wpływu na monopole, które powstały bez jego udziału. """"

    Nie ma monopoli,które mogą powstać bez udziału państwa . Wolny rynek eliminuje takie "twory" zanim powstaną.
    Postęp a bezrobocie
  • @ninanonimowa 12:17:03
    Skąd ta informacja? Też się zastanawiałem nad tym ,bo nazwisko takie niepolskie, ale z tej genealogii wynika że nie Żyd. Tak by mówił ,gdyby był Żydem , że Polska to niemiecko-rosyjskie kondominium pod żydowskim zarządem tymczasowym?
    Zresztą Winnickiemu też zarzucano korzenność, a jednak król go poparł.
    Czy będzie wspólny kandydat na prezydenta RP?
  • GRZEGORZ BRAUN !!!
    GRZEGORZ BRAUN !!! 47 lat. Reżyser- dokumentalista. Erudyta, gaduła, świetny polemista.
    Poglady zdecydowanie narodowe.
    Kozak- sam pobił sześciu policjantów.
    Prześladowany ( aresztowany za pyskowanie do sądu).
    Żonaty (dopiero od kilku tygodni, ale jednak)
    Umiarkowanie , krytycznie prorosyjski - mogą mu najwyżej łatkę rusofila przykleić, ale już nie – ruskiego agenta.
    Judeosceptyczny .
    Antystemowy.
    Umiarkowanie wolnorynkowy.
    Z rodowodem http://www.sejm-wielki.pl/b/sw.62310

    Myslę że Braun jest do zaakceptowania przez wszystkie środowiska prawicowe. Nawet część sympatyków PIS będzie za nim głosować.
    Jeśli pan doktor Sendecki załatwi imprimatur niekoronowanego króla Polski – Jana Kobylańskiego , to być może Braun zgodzi sie kandydować, a i pieniądze na kampanię wtedy się znajdą. Z tym, że KONIECZNIE(!!!!) powinien startować jako kandydat NIEZALEŻNY -popierany przez środowiska narodowo- prawicowe. Tylko w takiej formule może się to udać.
    Czy będzie wspólny kandydat na prezydenta RP?
  • @programista 15:53:08
    ///Właściciel jest dłużnikiem banku tylko do momentu upadłości. ///
    hehehe ..proszę o namiary na taki bank,który umorzy mi dług , jeśli mi sie interes nie uda.
    Rozprawa o naturze procentu
  • @programista 15:10:32
    Po pierwsze, lichwiarz nie pożyczy pieniędzy na fabrykę bez zabezpieczenia we wcześniej zgromadzonym przez właściciela majątku lub odbierze je sobie później z pracy właściciela lub jego jakiejś nowej udanej inwestycji, bo właściciel będzie jego dłużnikiem przez wiele wiele lat .Zarobi w każdym przypadku.
    Banki nie bankrutują ,co najwyżej- upadają. A lichwiarze po każdej takiej upadłości są coraz bogatsi.
    Dlaczego żydzi z zasady nie pożyczają między sobą pieniędzy na procent, skoro jest to takie nieszkodliwe ,a według Pana, nawet korzystne?
    Rozprawa o naturze procentu
  • @programista 10:06:05
    //Może jednak mógłby szanowny Pan chociaż spróbować mi wytłumaczyć dlaczego JEST TO NIEUCZCIWE?
    (..)Czy też dlatego, że tak od wieków twierdzili ojcowie kościoła katolickiego i wszelkie podaważanie tych tez jest całkowicie niedopuszczalne?//

    Nie tylko ojcowie kościoła katolickiego uważali lichwę za zło. Także muzułmanie i żydzi (ale tylko w odniesieniu do żydów). Lichwa niszczy społeczeństwa-takie jest doświadczenie pokoleń i stąd takie stanowisko tych religii.
    Można też podejść do sprawy od tej strony;
    //...Ale jest również wolnorynkowa interpretacja tej słusznej zasady. Najlepiej wyraził ją Jerzy Gilder w książce „Bogactwo i ubóstwo”, która była ulubioną lekturą Ronalda Reagana, a którą wydaliśmy w podziemiu w latach 80-tych. Gilder powiada, że zasada powszechnego przeznaczenia dóbr realizuje się nie poprzez państwową dystrybucję, tylko wtedy, gdy właściciel inwestuje. Inwestując, kosztem swojego majątku składa innym ludziom dar; na przykład - zakłada sklep w miejscu, gdzie dotąd sklepu nie było, albo buduje fabrykę wichajstrów. Wcale nie ma gwarancji zysku, nie ma nawet gwarancji zwrotu nakładów. Kiedy ma nadzieję zysku? W warunkach gospodarki rynkowej tylko wtedy, gdy trafnie odgadł potrzeby tych innych ludzi, tzn. kiedy do sklepu sprowadzi towary rzeczywiście tym ludziom potrzebne i kiedy wichajstry będą odpowiadały gustom konsumentów. W warunkach gospodarki reglamentowanej byłby w sytuacji korzystniejszej - bo poprzez zmowę z urzędnikami na szkodę konsumentów, może zmusić ich do kupowania w swoim sklepie po cenach dyktowanych - ponieważ władza może nakazać likwidację wszystkich innych sklepów w okolicy - albo wprowadzając zakaz importu wichajstrów zagranicznych lub zaporowe cła - zmusić wszystkich do kupowania wichajstrów produkowanych w tej konkretnej fabryce. Zatem o ile wolny rynek jest korzystny dla konsumentów, o tyle jest mniej korzystny dla inwestorów. Dlatego inwestorzy, którzy na rynku już się usadowili, często skłonni są politycznie popierać zwolenników reglamentacji.
    W GOSPODARCE WOLNORYNKOWEJ INWESTUJĄCY WŁAŚCICIEL MOŻE BYĆ WYNAGRODZONY ZYSKIEM JEŚLI TRAFNIE ODGADŁ POTRZEBY KONSUMENTÓW. JEŚLI NIETRAFNIE - I NA PRZYKŁAD PRODUKOWAŁ CHLEB Z CEMENTU, TO NIE TYLKO NIE OSIĄGNIE ZYSKU, ALE STRACI TO, CO ZAINWESTOWAŁ. A CO TO ZNACZY, ŻE TRAFNIE ODGADŁ POTRZEBY KONSUMENTÓW? ANO TO, ŻE ZE SWOJEJ WŁASNOŚCI ZROBIŁ TAKI UŻYTEK, IŻ ZASADA POWSZECHNEGO PRZEZNACZENIA DÓBR ZOSTAŁA ZREALIZOWANA - BO KAŻDY KONSUMENT MÓGŁ WEJŚĆ W POSIADANIE JAKIEGOŚ DOBRA. // - (Stanisław Michalkiewicz)
    A lichwiarz nie musi odgadywać-zawsze jest wynagradzany. Jest wyłączony spod tej zasady
    Rozprawa o naturze procentu
  • @Ultima Thule 15:56:11
    Bo co?
    Przynajmniej ogranicz tę amfę.
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 14:01:27
    nie, to ja piszę o zasadach...
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 13:07:12
    Przynajmniej tyle ..już myslałem, że może poprawczak.

    Młodzież szkolna i tak nie płaci podatków.
    Korwin -Mikke chce zniesienia podatku dochodowego, to które wyższe bedą płacić ?
    Jednak Tusk jest zdecydowanie bardziej zgodny z doktryną liberalną;
    //P. Tusk dodał, że najważniejszą rolę odgrywa DOBROWOLNOŚĆ w chęci obrony ojczyzny przed ewentualnym zagrożeniem.//
    http://korwin-mikke.pl/polska/zobacz/tusk_nie_bedzie_powrotu_przymusowego_poboru_do_wojska/91208
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 11:48:42
    "Jakie bedą kary dla tych którzy nie beda chcieli iść do tego wojska?"
    To jest proste pytanie.
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 17:40:15
    //Zauważ też, że "niewolnikami" to jesteśmy teraz. W państwie JKM-a ludzie byliby WOLNI i dla obrony tej wolności szli by do wojska powszechnego ...//
    Taa.. wolność to przymus. Gonisz w piętke.Jakie bedą kary dla tych którzy nie beda chcieli iść do tego wojska? Dla ciebie nie było swiata przed internetem. Korwin był przeciwko poborowi do wojska i był to jego sztandarowy postulat.. Gdzieś tak na przełomie wieków ten punkt programu, ku zdziwieniu wielu zwolenników, zmienił się . Niestety, pozostał w programie KNP. Z tego wynika,że prawdziwym liberałem jest Tusk, który zlikwidował ten przymus "wojskowy", a Korwin-Mikke jest łże -liberałem.PO na pewno wykorzysta to w kampanii;

    "Głosuj na Korwin- Mikkego -Twoje dziecko pójdzie w kamasze!!!"

    A działacze wolnosciowi dziwili sie tej zmianie tak:
    ///- A jakie jest Twoje stanowisko wobec służby wojskowej? UPR jest tu za zniesieniem przymusu, ale wyczytałem, że są oni za tym, by państwo organizowało dla młodzieży szkolnej wakacyjne obozy wojskowe…

    - Pierwszy raz o tym słyszę, by UPR chciała wprowadzić tego typu przymus, a poza tym UPR chce, by wszystkie szkoły były prywatne i nie było czegoś takiego jak Ministerstwo Oświaty. Więc jeśli jakiś członek UPR będzie sobie organizował obozy paramilitarne dla młodzieży, to jego sprawa.///

    http://wgogloza.com/wolnosciowa-biblioteka/rozmowa-z-krzysztofem-waszkiem/
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 13:48:30
    ///Takich mamy polityków jakie mamy społeczeństwo. Tylko jedna partia UPR i Janusz Korwin Mikke miał jako pierwszy punkt programu Armię Zawodową , a zlikwidowanie obowiązkowej służby wojskowej na którą idą wielkie pieniadze. Wystarczyło tylko na tą partę zagłosować. Ale nikt na nich nie głosował /
    Co mitu progtram jóźwiakowego UPR serwujesz?. Jeszcze cię na świecie nie było jak jak na UPR głosowałem i to właśnie dlatego,że sie domagał zniesienia obowiazkowej słuzby wojskowej. JKM mówił, że nie ma żołnierza z niewolnika.
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Ultima Thule 12:17:49
    ///. Armia polska ma być POWSZECHNA i KAŻDY ma mieć obowiązek odbycia służby (lub identycznej służby zastępczej w szpitalach, domach dziecka, domach starców itp.)///
    Ja chyba śnię sen koszmarny.!! KNP jest za poborem do wojska?!!!!Ćwierć wieku temu UPR była jedyną partią, która domagała sie zniesienia poboru-było to jedno z naczelnych haseł. A teraz zwrot o 180 stopni ??
    Tak jest w programie ,czy to prywatny wymysł UT? Aż trudno w to uwierzyć.

    Widać młodzi ,wykształceni...wolnościowcy ni cholery z tego liberalizmu nie rozumieją. Świat jest bliski końca.
    Kim pan jest, panie Mikke?
  • @Hood 12:26:00
    Dwa rzady Władysława Grabskiego, rząd Leopolda Skulskiego, rząd Aleksandra Skrzyńskiego. Poza tym w innych rządach jako najwiekszy koalicjant (powierzając tekę premiera mniejszemu koalicjantowi np.Witosowi).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sk%C5%82ady_rz%C4%85d%C3%B3w_polskich

    Twierdzenie, że ktoś był w rządzie ale nie rzadził jest absurdalne.Do tej pory żadna partia w demokracji polskiej nie rzadziła samodzielnie.
    (BBWR nie liczę ,bo demokracja juz wtedy miała charakter fasadowy)
    KONGRES RUCHU NARODOWEGO Warszawa 3 maja 2014
  • @Hood 16:00:31
    //Z uporem godnym lepszej sprawy sprawia Pan wrażenie, że nie rozumie tego, iż nie pisałem o wynikach wyborów, lecz o tym, że NIE RZĄDZILI.//

    Tak rozumując; ŻADNA partia w historii polskiej demokracji NIE RZĄDZIŁA.
    KONGRES RUCHU NARODOWEGO Warszawa 3 maja 2014
  • @Hood 13:27:34
    ///Nacjonaliści polscy nigdy nie doszli do władzy. Przed II wojną - także. Zawsze byli skłóceni i absurdalni. I dalej są.///

    Przed II wojną byli prawie we wszystkich rządach do 1926 roku. W jedynych demokratycznych wyborach 1922 roku uzyskali 39,1 % głosów, dystansując pozostałe ugrupowania. Tacy byli absurdani ,że aż trzeba było ich karabinami i armatami zbuntowanej soldateski od władzy odsuwać, bo przy urnach nie było szans.




    //Wybory 1922: pierwsze i ostatnie

    Wybory odbyły się 5 listopada 1922 r.

    Z wyborów i tym razem zwycięsko wyszedł blok skupiony wokół endecji (z udziałem chadecji) – Chrześcijański Związek Jedności Narodu, który uzyskał 39,1 proc. głosów.

    Na Blok Mniejszości Narodowych (Ukraińcy z Wołynia, Niemcy, Żydzi, Białorusini) głosowało 16 proc., na PSL „Piast” 13,2 proc., na PSL „Wyzwolenie” 11 proc., na PPS 10,3 proc.. ///
    KONGRES RUCHU NARODOWEGO Warszawa 3 maja 2014