Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!

Komentarze daanekbb

  • mocarstwowość Polski
    Wypowiedzi niektórych Polaków na Interii, gdyż zauważam oczywistych trolli i banderowców, są rzewnie naiwne i nieświadome, gdy mówią o silnej polskiej armii, wcieleniu zachodniej Ukrainy itp. To są śmieszne mrzonki, gdyż Polska została zrujnowana i wyprzedana przez tą władzę wykupioną przez oligarchię finansową pod egidą USA. Ta władza jest tylko zainteresowana służyć tym obcym interesom i z nimi grabić Polaków. Tu w Polsce pod tą władzą nie ma szans na więcej, niż na przeżycie. O armii, przemyśle nie ma co marzyć. W czasach PRLu było to jeszcze realistyczne.
    +Quo vadis 20.11.2015r, Wojna o Ukrainę, Świat i nasze dusze
  • @PiotrZW 10:04:58
    Grzegorz Ignatow http://rusvesna.su/recent_opinions/1447513650 : Świetna i chyba w 1,2 punktach nieco naciągana, lecz błyskotliwa i trafna analiza celów strategicznych USA
    Co się dzieje w Paryżu - 15.11.2015.
  • to widzę dokładnie tak samo
    a artykuł dostarczył mi kilka interesujących metod lapidarnego i efektywnego przedstawiania sytuacji. Świetnie przedstawił Pan oszasowanie naszych „elit” pisowskich, odwzwierciedlających ich odkłamany obraz.
    Ukrainizacja III RP
  • @Lotna 06:23:54
    to samo podejrzenie, które było raczej wnioskiem, wyraziłem też i na tych forach, że plan USA wytworzenia fali emigracji do UE ma na celu skłonienie państw UE do wkroczenia do Syrii. To było planowane zanim Rosja tam wkroczyła. To niekoniecznie chyba mówi, że USA już wtedy mogły uważać na prawdopodobne zaangażowanie się Rosji w Syrii, gdyż były tym zaskoczone i są nadal sparaliżowane tym posunięciem grożącym statą ich wpływów na całym Bliskim Wschodzie. Raczej i wtedy uważali, że to duży stopień trudności.
    W tych okolicznościach, gdy są już pierwsze przebłyski co grozi chrześcijańskim Europejczykom ze strony mas muzułmańskich emigrantów, budzi spore zdumienie ta sama melodia otwartych rąk wyśpiewywana przez polityków: oni nas zaczynają mordować, a my mamy witać ich z kwiatkami !!! Przecież to obłęd. Więc ci politycy działają wg. planu, który nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ich krajów, już nie wspominając o stabilności gospodarczej.
    Niestety w krajach zwazalizowanych przez USA prawdziwa opozycja została wyeliminowana, co dotyczy szczególnie Polski. Nie ma teraz nikogo, kto mógłby na większą skalę zdołać zorganizować reakcje na te zagrożenia. Oczywiście że i probanderowski PiS jest w szeregach zdrajców Polski.
    Co się dzieje w Paryżu - 14.11.2015.
  • @interesariusz z PL 09:02:43
    zgadza się, że za nimi stoją instytucje oligarchii finansowej, które są im pomocne w utrzymaniu się przy władzy oraz grabieży Polski. I tu działają jak najbardziej racjonalnie, nawet jeśli te działania podlegają obcym służbom. Natomiast przedstawianie ich terenu działań, czyli Polski, jest tak dalece niedopracowane, że powstaje wrażenie, że ma się u nich do czynienia z wariatami. Czy oni nimi są jest chyba nieważne (choć niewykluczone z uwagi na ich nieważną rolę i zadania wykonywane przez innych), gdyż fatalny skutek ich działań dla Polski i Polaków jest tak wyniszczający, że leży daleko poza głupotą, właśnie w rejonie zaburzeń psychicznych. Więc chociaż nazwanie naszych władców "świrami" jest co prawda dużym uproszczeniem, tym niemniej wcale niezłym określeniem skutków ich działań.
    Rząd na front
  • Nowy minister spraw zagranicznych Witold Waszczykowski chce ścisłej współpracy z Ukrainą i NATO
    Polska topi się w bagnie, ale PiS sprawi, że znajdzie się metry pod powierzchnią. W każdej dziedzinie. Z Rosją będą dążyć do stosunków, jakby Polska była mocarstwem, a USA tylko marzyło, ażeby pomóc Polsce. A gdy się uważniej na to spojrzy, widać, że to PiS jest chłopcem na posyłki dla finansjery i polityki USA i Niemiec. Oświadczyć, że chce się teraz dobrych stosunków z Ukrainą znaczy zapowiedź atakowania Rosji, znaczy olbrzymie sumy przeznaczane na utrzymywanie państwa w stanie rozkładu materialnego, duchowego, w którym grasuje faszyzm. Będziemy rządzeni przez świrów, wariatów, którzy nawet nie mają świadomości, że są zdrajcami
    Rząd na front
  • @Kula Lis 65 18:02:08
    ostatnio rzeczywiście ukazyją się artykuły o słabościach armii USA. I moim zdaniem jest to dezinformacja, która ma osłabić czujność przeciwnika. Co prawda ten przeciwnik jest dobrze zoriętowany, lecz pomimo tego takie artykuły płynące w samego źródła sił wyrażająde defetyzm stoją zupełnie obok wszelakich stanu możliwości i mogą decydująco wpłynąć na bieg wydarzeń. Skądinąd wiadomo, że USA nigdy nie było tak dobrze uzbrojone, a również, że właśnie przygotowuje się na wojnę.
    Quo vadis 8.11.2015r, Wojna o Ukrainę, Świat i nasze dusze
  • może i pat, lecz nie sądzę, że ten....
    strategia Rosji zaangażowania się w Syrii jest genialnym posunięciem, uzględniającym multum zależności i spraw, regionalnych i globalnych. I tak Rosja mogłaby się w Syrii zaangażować militarnie, co może nie byłoby odebrane dobrze przez co niektórych sprzymierzeńców, dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest zaangażowanie się lokalnych sił z nieograniczoną reserwą ; też Rosja może się teraz obawiać ataku USA na swoje własne terytorium, czemu zbytnie rozproszenie własnych sił osłabiłoby Rosję. Angażując się w taki sposób, bronią wysokiej technologii, a nielicznym wojskiem, przyczynia się zdecydowanie do pokonania Islamistów, jak i wywołuje niesamowity odgłos swojej skuteczności. Lecz USA nie da się przegonić z Bliskiego Wschodu ot tak. Przecież oni weszli w konfrontację z Rosją, ażeby ją sobie podporządkować, „święcie” oburzeni i ździwieni (konferencja w Australii np), że taka to sobie Rosja, jakieś prowincjonalne mocarstwo, jeszcze wczoraj leżące zakurzone na półce, śmie przeciwstawiać się jedynemu, najsilniejszemu hegemonowi. USA jeszcze w ostatnim tygodniu dozbrajała Islamistów różnych maści, a teraz miałaby i nimi walczyć: np. jest zapowiedź ataku USA na główną siedzibę ISIS w płn-wsch Syrii wraz z tzw. umiarkowaną opozycją – to wygląda na wejście do tego miasta i natychmiastowe przemianowanie ISIS na umiarkowanych. No i to chyba jest narazie strategia USA. Lecz ponieważ USA nie pogodzi się z faktem straty Bliskiego Wschodu, na swoich bandytów nie ma co liczyć zbytnio, więc sama tam wkroczy, podstawiając bandytów za umiarkowanych. I wtedy Rosja ma problem: uderzać na bandytów, czy udawać, że to są umiarkowani, ponieważ z nimi są wojska USA. Fakt że USA działa wbrew prawom międzynarodowym nic tu nie zmieni, gdyż prawo USA do agresji i mordu nie jest w USA i Europie kwestionowane i ponad prawem międzynarodowym. No i właśnie z tego wynika, że Rosja i Chiny nie mogą tego zaakceptować, muszą żądać wycofania się USA z Syrii, gdyż oczywiste jest, że staną się jej następną ofiarą – lepiej jest walczyć na nie swoim terytoriu, tak długo, jak się da. To chyba znaczy, że konfronracja USA i Zachodu w Syrii z Rosją i Chinami zdaje się być nieunikniona.
    Dziś sukces, jutro pat?
  • @Ślepa Mańka 15:18:23
    to byłoby tak jak piszesz, gdyby nie było wiadomo, jaka były rola USA w stosunku do Iranu ostatnimi 10leciami, z czego wynikają poszlaki, jaka będzie. Lecz przywódcy irańscy nie są upośledzeni ani amnezją, ani niedomogami rozumu. Stąd wynika, że Iranowi musi być jasne, jakie USA ma wobec niego zamiary. I tak udział wojsk irańskich w Syrii jest staraniem o wyrugowanie wpływów USA na Bliskim Wschodzie - to pokazuje wyraźnie, jak Iran widzi "współpracę" z USA
    Wojna o Iran na terytorium Syrii - widziane z USA
  • @Daro 23:40:35
    zdajesz sobie sprawę, że to, co napisałeś jest bez sensu ? Czy to była wręcz satyra ? Czy 1sze ćwiczenia zakłamań propagandowych ?
    Wojna o Iran na terytorium Syrii - widziane z USA
  • @daanekbb 22:28:26
    przy ferworze zajmowania się wydarzeniami w Syrii nie wspomniałem o tym najważniejszym, nadrzędnym wątku: Ukraina, Syriia, Gruzja oraz inne kraje, gdzie kolorowe rewolucje się udały (jak w Polsce), czy je próbowano, były zrobione w celach zwalczania i podporządkowania Rosji i Chin przez USA. USA bez możliwości grabienia świata dolarem szybko splajtuje. Globalizacja miała być dlatego, że dolar jest takim świetnym narzędziem do grabieży, jak długo jest on jedyną walutą w międzynarodowych płatnościach. Gdy nie jest, wtedy już nie da zmusić inne kraje do pracy dla USA za głodowe stawki i z zyskiem dla USA. Tym samym konfrontacja między USA a Rosją i Chinami jest nieunikniona, a Syria tylko małym teatrem prowincjonalnym tych przygotowań do starcia. Tym niemniej teraz jest bardzo prawdopodobne, że Syria może stać się tym miejscem, gdzie nastąpi bezpośrednie starcie między tymi stronami. USA została wezwana przez Rosję i Chiny już dawno do zrezygnowania z pozycji hegemona i wkroczenie Rosji w ten konflikt jest jeszcze jednym żądaniem wobec USA do tej rezygnacji. Lecz USA nie zrezygnuje, gdyż nią rządzi oligarchia. Chyba najlepsze do zrozumienia, co to są za ludzie, jest ich globalna inżynieria społeczna demoralizacji, przeprowadzana we wszystkich krajach, które ta oligarchia przejeła: oni zaczeli krztałtować nowy typ społeczeństwa , ludzi, którzy mają być bez żadnych zasad, moralności, religii, z minimalnym wykształceniem, ich niewolnicy. Oni nawet tego nie będą w stanie przeprowadzić, gdy na świecie będzie istnieć chociaż jedno państwo o chrześcijańskiej, europejskiej kulturze. Ze strony USA nie można oczekiwać nic poza brutalną przemocą i bestialstwem, gdyż oni patrzą na społeczeństwa, jak na ich niewolników, a na inne państwa, jak na ich tereny do eksplatacji. To jest ich mentalność. I stąd wywodzą się ich decyzje.
    Wojna o Iran na terytorium Syrii - widziane z USA
  • Ciekawa analiza, lecz
    ... w kilku punktach moim zdaniem niesłuszna i również pomijająca jeden z najistotniejszych wątków.
    Dla Iranu umowa z USA jest tylko tymczasowym środkiem do polepszenia ich sytuacji międzynarodowej, bez opcji przymierza z USA. USA jest wyraźnie określonym wrogiem Iranu, który ma przed oczyma poprzez wydarzenia ostatnich lat: zainstalowana marionetka USA, szach Persji; wojna z Irakiem, za którego podszczucie na Iran stoi USA, czy zagrożenie Iranu przez atak Izraela i USA.
    Rosja nie jest widziana przez Iran jako niepewny sprzymierzeniec. Rosja w czasie odbudowych jej armii i państwa zachowywała się wyjątkowo wstrzemięźliwie, chcąc jak najmniej prowokować USA do przeciwdziałań – Rosja ma swoje własne interesy i w tym przypadku (wstrzymanie dostawy zapłaconej baterii przeciwlotniczej) stały one w sprzeczności z życzeniami Iranu (o ile Iran na prośbę Rosji nie brał udziału w tej grze). Lecz ten czas się skończył. Rosja i Iran są naturalnymi sprzymierzeńcami, gdyż oba państwa są bezpośrednim i bliskim celem USA, co musiało być jasne i przed 10ma laty.
    Turcji regionalna mocarstwowa polityka jest nie więcej niż teatrzykiem kukiełkowym w obecnych warunkach, co najwyżej na potrzeby lokalnej propagandy. Turcja, jak każdy inny kraj islamski, nosi w sobie ukrytą chorobę braku swobodnej myśli w tym technologicznej: tam się nic poważniejszego nie produkuje. Turcji starczy inicjatywy, ażeby maltretować Kurdów, lecz już nie na tyle, ażeby być suwerennym graczem w polityce na Bliskim Wschodzie – stąd jej wsparcie dla ISIS, zresztą dzieciątko i pupilek USA, może być tylko na zlecenie USA.
    I najważniejsze: USA nie pogodzi się ze stratą swoich wpływów na Bliskim Wschodzie. A do tego dojdzie, jeśli Assad wygra, czyli ISIS zostanie pokonane. To spowoduje wywrócenie się sojuszy. Obecnie nawet Irak jest sojusznikiem Rosji, Egipt generała Sisi tylko czeka na sposobność, Afganistan już przebąkuje o przyłączeniu się do sojuszu. Oczywistym celem tej koalicji będzie Libia jako następna. Gdy to nastąpi, skłoniona zostanie Arabia Saudyjska do uwzględnienia znaczenia Rosji w tym regionie na koszt wpływów USA.
    Dlatego teraz jest to tylko cisza przed burzą. Atak USA na Syrię i wszystkie wojska tam przebywające jest przygotowywany i nastąpi... pewnie wkrótce.
    Wojna o Iran na terytorium Syrii - widziane z USA
  • @Kula Lis 62 14:01:25
    USA swoje cacko ISIS nie da poharatać, gdyż celem ISIS miało być pokonanie Assada, co kosztowało USA masę pieniędzy i co gorsza nie spełniło swoich celów. Najbliższe dni, tygodnie będą krytyczne, gdyż jeśli USA będzie dłużej zwlekać, z jego narzędzia na Bliskim Wschodzie, ISIS, zostaną skromne resztki i plan USA w tym regionie kompletnie się zawali. Czyli teraz należałoby spodziewać się ataku USA na Syrię i co za tym idzie, na siły Rosji i Chin. Myślę, że Putin w swoim przemówieniu przed ONZ chciał pomieszać strategię USA oraz wprowadzić zamieszanie wśród wasali USA, stawiając podkreślając sojusz przeciw ISIS, jako jedyną moralną alternatywę.
    Co się dzieje na Ukrainie - 28.09.2015.
  • @Kula Lis 62 12:24:52
    tak, to jeszcze kilka z wielu aspektów tego zjawiska. Z perspektywy Europejczyka, chrześcijanina, z jego kulturą od wcale bogatego kulturalnie średniowiecza, poprzez oświecenie i.in., muzułmanie to wytwór zepsutego, prymitywnego Araba, zajmującego się rozbójnictwem (jak zauważył też sam Ata-Turk). W tej sytuacji stanowią oni wielorakie zagrożenie dla Europy. Co gorsza to dzieje się wg. planu, nawet jeśli dla każdego z osobna w większości jest to indywidualna decyzja. Te masy dadzą się łatwo wykorzystać w celach, które do tego planu należą, a one nie będą z korzyścią dla pionków w tej grze. Nasze władze są egzekutywą wypełniającą plan oligarchii USA. Jakie to ma skutki, widać już dobrze po Polsce i Polakach. Te skutki i ich rodzaj są gwarancją, że nie będzie lepiej tylko gorzej. Oczywiście nasze władze mają wszelakie możliwości do uprawiania ich propagandy, ogłupiania ludzi, lecz im się to najwyraźniej nie udaje, gdyż nie mają na tyle do zaoferowania, ażeby Polacy siedzieli cicho. Stanie się, co się stać musi, a to wyznaczą warunki bytowe. Nie trudno zgadnąć, jak się to potoczy, w zadłużonej, zrujnowanej Polsce przez chciwych finansistów z USA (i też Niemiec). Więc pewnie kiedyś tam spotkamy się na tej samej demonstracji.
    Co się dzieje na Ukrainie - 26.09.2015.
  • czy krótkowzroczna moralność jest naprawdę moralnością
    W swoim świetnym artykule Andrzeja Szuberta trafnie nakreślił moralne zależności w tym procesie. Lecz to tylko część prawdy i dobre pytanie, czy przy rozszerzeniu tej prawdy nie trzeba wyciągnąć innych wniosków. USA robiąc w krajów Europy swoich wasali poprzez wykupionych (czy inaczej zwerbowanych) decydentów doprowadziła do wypędzenia milionów Polaków z kraju, którzy wtedy zostali gdzieś przyjęci, również w krajach zwasalizowanych przez USA. Te kraje dały radę nie tylko uporać się z tą emigracją, lecz i obrócić ją na swoją korzyść. Co stałoby się, gdyby Polacy nie mogli wyjechać ? Oczywiście to, że wywołałoby to zamieszki, wojnę domową i ta klasa rządząca zapewne zostałaby obalona. Oznaczałoby to 10ki tysięcy ofiar. Niby można by się cieszyć, gdyby tymże było zapewnione, że tego unikneliśmy, a nie że dostaliśmy tylko zwłokę. Lecz widać wyraźnie, że to tylko zwłoka, a siły zdolne do przeciwstawieniu się reżimowi zostały rozproszone. I to samo dzieje się na Bliskim Wschodzie pod nieco innymi znakami, gdzie rolę przedstawiciela suwerena spełnia ISIS (ale schemat jest ten sam, co i w Polsce). Jeśli żal mi Polaków tułających się po obczyźnie, tak samo żal mi każdego z osobna Syryjczyka i innych stamtąd. Lecz to dzieje się wg. planu oligarchii USA, która chce zawładnąć tymi obszarami dla swoich korzyści, a na tych obszarach wtedy nie będzie nikogo, kto mógłby zadecydować, ażeby nie dać się użyć w celach dalszych rzeź i podkręcania tragedii. A na taką się właśnie zanosi w konfrontacji tych bandytów z USA z Rosją i Chinami z bez porównania większą ilością potencjalnych ofiar. Więc jednak wnioski są inne, gdy się trochę szerzej spojrzy: było błędem, że Polacy dali się wypędzać: trzeba było zostać i walczyć. Te same wnioski naturalnie wyciąga się do tych mas uchodźców, chociaż dla każdego z osobna mogą być one inne.
    Co się dzieje na Ukrainie - 26.09.2015.
  • @trojanka 07:49:53
    powiedziaöa, że decyzje i analizy nie zostały zakończone, że rozważa się tą kwestię w ramach zachowania równowagi sił, że będą konsultacje z USA. Czyli że oficjalne uzasadnienie postanowień ich hegemona jeszcze nie zostało dopracowane tak, ażeby wyglądało na niezależną politykę Niemiec. Sprawiła trochę wrażenie, że USA nie poinformowało Niemiec o rozmieszczeniu tych bomb atomowych
    Co się dzieje na Ukrainie - 24.09.2015.
  • @trojanka 18:20:05
    Jackowski ma trafne, mądre wnioski i podsumowania. Trochę on nim wiem, i jestem zaskoczony jego trzeźwością umysłu. Nie należy on do intelektualistów, więc tym bardziej miłe zaskoczenie. Sam nieraz zauważyłem, że ci prości o niespaczonym systemie wartości, dochodzą do poprawnych wniosków przy okazjach, gdzie o wiele bardziej wykształcone łotry zawodzą.
    Co się dzieje na Ukrainie - 09.09.2015.
  • @matter21 11:32:18
    widzę że znów wydelegowano klakiera wyszkolonego w poprawnej nowo-mowie. Czy to było w ramach przeobrażania tego bloga w okupacyjną gadzinówkę, czy też nagły napływ środków na propagandę, wkrótce się okaże. Gdyż takimu idiocie, jak ty, już wkrótce zostanie rzucone naprzeciw tyle trafnych wypowiedzi, że stanie się coraz bardziej jasne, że jesteś tym idiotą. I tak np. Polacy w UK rzadko siedzą na socjalu z tego, co wiem. A jeśli chcesz temu zaprzeczyć, podaj źródło. Także "agresja Rosji" jest głupawym bajdurzeniem banderowskich kanalii, gdyż nie ma na to najmniejszego dowodu - i to przez rok wojny. Więc przygłupie spływaj stąd do omleta, interii, czy innej okupacyjnej gadzinówki
    Wojna domowa na Ukrainie 31.08.2015r - Quo vadis
  • @Kula Lis 62 17:39:33
    no tak: Polską rządzą zdrajcy. A działalność obiecująca powodzenie może nastąpić tylko w ramach organizacji. To są trudne warunki początkowe, zwłaszcza wobec okupowania Polski przez wrogie siły mające wszystkie struktury państwowe i pozapaństwowe do dyspozycji. Jak się wydaje, wielu się nad tym zastanawia, więc prawie napewno będą tego wyniki.
    Co się dzieje na Ukrainie - 29.08.2015.
  • @Kula Lis 62 11:41:03
    niestety tak wygląda, że jedyną możliwością na odzyskanie wolności i suwerenności jest walka zbrojna. I do tej myśli powoli dojdziemy poprzez wyrządzone nam krzywdy, poniżanie nas przy braku nadzieji na jakąkolwiek zmianę, której od przestępczej, skorumpowanej sitwy u władzy niesposób oczekiwać
    Co się dzieje na Ukrainie - 29.08.2015.